vrijdag 26 januari 2024

Een lege kamer

 


ActionMan heeft hulp van Julia nodig
bij het uitzoeken van al die vrijgekomen schroeven.
Lekker bezig samen, daar hoef ik niet bij te helpen.

In de bibliotheek hadden we dit boekje
over het Zweedse gebruik "döstädning",
opruimen voor je doodgaat.
Je ruimt op op, denkt na over je leven,
bedenkt wat je met de spullen wil doen.
Ik vind het een heel goed gebruik,
het maakt het voor nabestaanden
gemakkelijker.
Hopelijk vinden we iemand voor de treinspullen,
maar dat lijkt niet zo eenvoudig. 



Die lege kamer was ooit mijn atelier.
De wand is bespannen met katoen
en dat was heel nuttig voor een quilter!
Heerlijk lapjes opprikken en naar hartenlust
schuiven, tot het na de zin was.
Ik ben nu ook in de berging bezig en 
deze quilt mag nu een tijdje hangen tot we
gaan opknappen.

Dit is de ogenquilt, gemaakt na de periode dat ik
gordelroos in een oog had. 







De achterkant is ook zo leuk, die rand /schilderijlijst
was nog een heel gedoe om voor elkaar te krijgen. 

En nu heb ik ineens een prachtige prikwand 



2 opmerkingen:

Anny zei

Ja, opruimen, zodat de volgende generatie dat niet hoeft te doen heeft wel wat. Mijn moeder was daar best fanatiek in.
Het is wel een stap:zo'n treinbaan opruimen.
Maar een "designwall"voor de hexjes is niet te versmaden.
De mijn is veranderd in badkamertegels. Ik werk nu op een stuk board van 50 x 50 cm.
Gelukkig mag hij af en toe op de wand bij een vriendin.

Willy zei

Dat opruimen voor je doodgaat vind ik ook goed. Zelf heb ik al veel opgeruimd toen we naar een appartement gingen en spullen wegdoen gaat me ook steeds makkelijker af. Handwerkspullen en boeken blijven voorlopig. Ik wist niet dat je ook gordelroos in de ogen kon krijgen. Mooie en speciale quilt heb je daar nog van gemaakt. Succes met de treinspullen, via mp is er vast wel een liefhebber voor te vinden.