maandag 5 februari 2024

Waar was ik gebleven?

 


Na al dat knippen en plakken voor de 
adventskalender ga ik terug naar 
de core business: handwerken en boeken.

Koffie bij een handwerkvriendin
leverde deze bol IJslandse wol op.
Ze heeft een zak vol, in verschillende kleuren,
geërfd, maar weet niet goed, wat je er 
mee kunt doen.
Dat moest toch echt uitgeprobeerd worden!

Het is heel licht getwijnde wol.
Ik vond deze link van het Wolwinkeltje in Drachten,
met goede uitleg over het merk en de uitstraling. 
Proeflapje gebreid met nld 5.


Ik was bang om de draad stuk te trekken,
maar dat viel reuze mee. Zij raden nld 4,5 aan, 
dat zal inderdaad een dichter breiwerk opleveren.
Intussen heeft handwerkvriendin besloten 
er mee te gaan weven: ideaal als inslag. 
(zij is een echte weefster).
Het leukste vond ik, dat ik dit garen als meisje, 
 net begonnen aan de NS (handwerk)opleiding,
heb zien liggen in een handwerkwinkel in Kopenhagen. 
Waarschijnlijk de winkel van de Haandarbejdets Fremme.
Ach, lang geleden.



En, de eerste sok in het Mexican Sunset patroon is af!
Dit is de zool en volgens de Quiltgroep moet je
de hele dag met je voeten op tafel liggen,
zodat iedereen die ook kan bekijken. 




achterkant, vanaf de hiel.
Voor het afhechten heb ik op internet een 
elastische afhechtsteek gebruikt. 
Dat rekt prachtig.

De boeken doe ik de volgende keer.
Er was al weer een heel mooi verhaal bij...








1 opmerking:

miekequilt zei

Het lijkt me heerlijk om sokken te kunnen breien. Na een eerste poging en nog een keer ben ik ermee gestopt. Ik moet gewoon toegeven dat het me niet lukt.
Die van jou zijn weer prachtig!