maandag 19 februari 2024

Sokken breien

 


Ik ben niet zo enthousiast over met deze manier 
van sokken breien. 
Je zet bij de teen op met een Magic Loop,
waardoor je het gaatje bij het opzetten,
kunt dicht trekken. Ziet er heel mooi uit!
Bij de eerste sok is het, dankzij joutjoeb
met veel moeite gelukt.
De  tweede sok lukte me niet, 
ik werd er behoorlijk pissig van. 

Uiteindelijk op de gewone manier
opgezet, dat gaatje maas ik wel dicht.

Ook de kleuren zijn niet gelijk, maar dat is geen probleem.
Het breien zelf gaat vlotter, dat bij die eerste sok.
Bovendien heb ik dit houten "ding" gevonden.


Totaal vergeten dat ik hem had, het is een naaldenhouder
en nu meteen in gebruik genomen. Bij de eerste sok
ben ik twee keer een steek kwijt geweest, omdat ze er 
gemakkelijk afschuiven. Nu de naalden in de houder
komen als ik het werk wegleg, gaat het prima. 
Ik ben bijna bij de hiel, het komt wel goed...

Het volgende paar gaat weer vanaf de boord!






5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een vrolijke sokken. Goed dat je ook een andere manier van breien weet voor het volgende paar.

Annie Kingma zei

Mooie sokken worden het. Ik heb het ook eens geprobeerd. Gewoon eerst de boord en 4 pennen ligt mij het best. Groetnis Annie

Elizabeth zei

Je hebt mooi garen met een prachtige tint gekozen voor je sokken. Het is leuk om allerlei manieren van sokken breien uit te proberen, er zijn ook heel veel verschillende soorten hielen, maar uiteindelijk weet je zelf wel wat je het meest bevalt.
Een naaldenkoker als stekenopvanger... dat had ik niet bedacht!

anja zei

Heel persoonlijk dus, ik vind vanaf het boord breien juist helemaal niet fijn.
Judy's magic cast on wel eens geprobeerd? Voor mij de vanzelfsprekende manier van opzetten.
De combinatie van je garens maken er een paar mooie sokken van!

Miriam zei

Fijn dat je steken niet meer van de naalden vliegen. Breien op bamboenaalden bleek voor mij het ei van Columbus. Ze zijn namelijk minder glad.