woensdag 23 oktober 2024

Conny's Collage uitdaging - week 5

 


De dagen vliegen voorbij en dit is
al week 5 van de collage uitdaging.

De woorden zijn: paars, kop en schotel,
bescheidenheid en poes.
In plaats van "bescheidenheid"  koos ik voor 
"liefde".

De liefde voor poezen/katten is een rode
draad in mijn leven. Altijd zijn ze er geweest,
elk met een eigen persoonlijkheid. 
Ze stonden verregend voor de deur,
stapten zielig door de heg,
werden aangereikt of ik vond ze. 

Deze poes is een plaatje uit Country Living'
een beeldje van keramiek, geloof ik. 

Uitgangspunt was het theekopje, 
vanuit een bijzonder zichtpunt.
Paars is ook niet zo eenvoudig, 
ziet er anders uit met meer of minder
blauw of rood. 
Mijn paarse achtergrond 
is een probeersel met een reliëfplaat.
De tekst zat al heel lang in het "woordendoosje",
en is van een Franse auteur Jules Renard
De hartjesstrook is een restje scrapbookpapier.

Ik ben er tevreden mee. 

Dan nu de bijdrage van Thea,
klik  op de foto's voor een vergroting.




De uitleg van Thea:
De woorden voor deze collage kon ik makkelijk invullen
 althans, de afbeelding van de kop en schotel 
was ik al een tijdje geleden tegengekomen
 in een tijdschrift. 
Daarnaast had ik besloten om het woord poes 
te combineren met dierenprint 
omdat ik daar een heel mooi stencil voor in mijn voorraad heb. 
Deze mooie tekst kwam ik tegen in mijn zoektocht 
naar een specifieke vorm van een poes. 
De tekst was er wel, alleen de vorm was wat lastiger 
dus die heb ik (misschien is het een beetje valsspelen) 
uit mijn InDesign grafische bibliotheek gehaald. 
Het ging mij alleen om de vorm, 
de rest heb ik zelf met veel plezier ingevuld met spray etc. 
De tijgerprint heb ik met een paintstick 
overgebracht vanaf het stencil. 
O ja, de tekst is van een onbekende auteur, 
dus geen problemen met copyright o.i.d. 😉 
Deze collage is ook een beetje mijn ode aan Julia 😻




Met de groetjes van Julia.
(die zich gevleid voelt door de mooie tekst)


Kijk voor de resultaten van de andere deelneemsters

9 opmerkingen:

Bertiebo zei

Irene wat een mooie collage is het geworden. Ik sta er versteld van dat iedereen zoiets leuks weet te maken. Katten zijn hun eigen baas en dat straalt er van af. Thea, die van jou vind ik ook erg mooi. Vooral de kleuren vallen me op. Heel bijzonder!

conny's quilts en creaties zei

Wat een plaatje Irene, heel mooi geworden. Thea haar collage is ook fraai. Zo leuk om weer te zien wat iedereen nu weer bedacht heeft. Het is steeds een feestje op woensdag.

In de weer zei

Wat prachtig van jullie alletwee, zo verschillend van stijl, schitterend !

Hannie de Beer zei

Een chique collage is het geworden Irene met het wisselwoord Liefde. Ook die van Thea , met het overgelopen kopje en de tijgerprint! Super!

Janny zei

Allebei erg leuk, het van bovenaf geziene theekopje is origineel en het wisselwoord dierenprint is mooi uitgewerkt.

De Breimeisjes zei

Fantastisch, allebei! Ik snap helemaal dat jullie voor wisselwoorden gingen.

Kitty zei

Irene wat een mooie collage en gave tekst.
Thea ook een hele mooie met dat gedicht, super!

Ferrara zei

Mooi die tekst over de zittende kat. Het zijn prachtige dieren. Ik begrijp je liefde voor de poes.

Ferrara zei

Oeps, vergeet ik de loftrompet te steken over de collage van Thea. Je proeft bijna de chocola uit het overstromende kopje. Mooi gedaan.