woensdag 25 september 2019

Wonderbaarlijk




Een heel gewoon tafereel: de werkkamer met het werkblad vól
werkjes in uitvoering.
Het bijzondere is: de poes in dat (te kleine) doosje....

Ja, ze is er weer!

We waren na vier dagen zoeken, melding doen bij Amivedi, melden bij dierenarts,
dierenambulance en de hele buurt navragen,
echt zover, dat ze óf opgejaagd was óf meegenomen.
Ik had met een zaklamp in de bosjes van de straten in de omgeving geschenen,
(misschien aangereden en weggekropen)
kennis gemaakt met verschillende nieuwsgierig katten,
gepraat met zoveel mogelijk buren - ik wist niet meer wat ik nog meer zou kunnen doen.

Gisteravond laat, hoorde ik het kattenluikje en daar was ze!!!

ActionMan maakte zijn naam waar: hij dook boven op haar om te knuffelen,
zij spinde als een buitenboordmotor en ik zocht haar lekkerste smaakje
kattenvoer. 
Toen we naar bed gingen, waren beide luikjes op slot, met in de keuken
voor de zekerheid ook nog een stofzuiger ervoor. 
Zij heeft zóveel kracht in die poten en ze wílde weer naar buiten...

Nog wat lekkers mee naar boven, dat hielp.
Ze ging op de stoel naast het bed liggen en
vanochtend lag ze zelfs op het voeteneind van mijn bed.

Ze is heel voorzichtig vandaag, behoedzaam door de tuin,
wél bij de vijver water drinken.
Vooral bij ons in de buurt zijn 
en bijslapen, zoals in bovenstaande foto te zien is.

Vandaag kon ik overal het goede nieuws doorgeven en bedanken
voor de begeleiding. Vooral de mevrouw van Amivedi, zij heeft me
na de melding van vermissing, gebeld en uitgebreid adviesgegeven.

Je moet het groot maken: buren, dierartsen, asiel, flyers (op hun site te vinden)
ophangen op strategische plekken(ook bij scholen, want kinderen zien heel veel),
buren met schuurtjes, waar ze in opgesloten kunnen zitten.
Ook de Buurtapp en Facebook (heb ik niet) zijn goede wegen. 

10 opmerkingen:

Marguerite zei

Ohh wat fijn dat ze er weer is.
En ramen en deuren dicht houden.
Dit moet ze niet nog een keertje doen.

Marian zei

Gelukkig zeg, zo naar als de kat de kuierlatten heeft genomen. Meestal komen ze vanzelf weer terug, maar het niet weten waar ze is nekt je.

Elizabeth zei

Oh...gelukkig! Ik heb wat keren aan je gedacht als ik onze poezen hoorde binnen komen...
Die afschuwelijke onzekerheid...
Heerlijk dat Julia terug is, maar ze zou eigenlijk even moeten kunnen vertellen wat er gebeurd is...

Supergoof zei

Jippie! Daar staat een doos vol spinnend Geluk!
Heerlijk nieuws om de dag mee te beginnen!
:o)

In de weer zei

Gelukkig, heel fijn voor jullie !

Bertiebo zei

Wat fijn!

kaneeltje zei

Wat fijn dat ze er weer is! Je raakt zo gehecht aan je poezekind.

Antoinette van Schaik zei

wat een goed nieuws! heerlijk dat ze weer gezond en wel terug is.

anja zei

Wat fijn dat ze er weer is! Helemaal ongedeerd? Vermagerd? Misschien toch in een schuurtje gekropen wat een paar dagen dicht is gebleven? Jammer dat ze het niet kan vertellen, maar wat een opluchting, die onzekerheid, br, moet er niet aan denken. Nu maar extra veel knuffels, maar dat lukt zo te lezen wel.

miekequilt zei

Gelukkig dat ze er weer is. Wat jammer dat je ( waarschijnlijk ) nooit zult weten wat er gebeurd is.