woensdag 1 mei 2024

Collage's maken - week 6

 


Deze week waren de woorden: insect, paars,
zigzag en gerafeld.

Ik had wat moeite met de kleur paars: óf te donker,
óf te licht.. maar er zit paars 
in de gevlekte ondergrond, de spiralen zijn meer lila.
(toen alles vastgeplakt zat, vond ikeen ander stukje van dit servet, 
waar de spiralen wél paars waren..).
Gelukkig was er ook papier met zigzagjes erop en dan
accentueren door in vorm uit te knippen

Die insecten waren mijn beginpunt, een kwestie van 
de map erbij pakken - deze had ik bewaard van
een kalender met exotische insecten.

En het laatste woord - gerafeld - heb ik
vertaald naar een lapje katoen, wat ik de goede
kleuren heb gegeven met stempelinkt. 

Niet eentje, waar ik stralend over ben, dat lapje is niet top) 
maar wel tevreden.
Kijk voor de werkstukken van de andere deelnemers
aan deze collage uitdaging snel op het blog
Elke week weer heel verrassende 
uitwerkingen. 

9 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Oh wat mooi Irene. Als ik inzoom zijn de details van jouw prachtige achtergrond heel goed te zien.

Janny zei

Je insecten knallen eruit, heel mooi gedaan!

Elizabeth zei

Wat mooi, die zigzagkevers op deze achtergrond!
We hebben bijna allemaal een lapje stof gebruikt voor de rafels...

RiaN, Adriaantje zei

Wat mooi en gaaf dat het zigzag er zo uitspringt! en die insecten...

Hannie de Beer zei

Mooie collage, en heel apart de exotische insecten! Ook nu weer een fraaie collage!

Frederika zei

Wat een fraaie collage. Leuk die exotische insecten.

De Breimeisjes zei

Ja, mooi geheel!

Josephine zei

Vind het weer een geslaagde collage Irene, mooie kleurencombinatie die je
gebruikt hebt. De exotische insecten maken er een heel fraai geheel van.

miekequilt zei

Wat een mooie insecten op deze mooie collage. Ik vind hem weer superleuk geworden.