woensdag 8 mei 2024

Collage's maken - week 7

 




Voor week 7 kregen we de woorden: 
 kind, lucht, groen,
iets van metaal.

Het kinderplaatje had ik meteen in mijn hoofd:
een aankondiging voor een tentoonstelling
uit 2014.
Ik weet zelfs nog, dat hij uit de Museumkrant
komt, die hadden we toen nét gekregen
om in de bieb op de leestafel te leggen.
Toen ik het uit die advertentie knipte,
zag ik pas, dat het kind een mutsje in de vorm 
van een konijn op heeft.


Toen de lucht, dat was een beetje zoeken. Misschien realistisch?
 Daar vond ik een illustratie uit een oude agenda voor.
De nachtlucht past wel bij de maanvorm op het mutsje.
Meteen wat groen erbij en daarna verder
zoeken naar "iets van metaal". 
Het werd dit handje van Fatima
als beschermteken voor het kind.



Kijk voor het werk van andere deelneemsters
Elke week is het erg leuk om te zien, hoe iedereen
de opdracht op eigen wijze uitwerkt.

11 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een mooie collage! De onderdelen combineren mooi met elkaar en het handje vind ik super bedacht!
Het meisje heeft een poosje liggen wachten tot ze gebruikt kon worden, maar dat wachten is de moeite waard geweest!

conny's quilts en creaties zei

Prachtig Irene. Wat een mooie combinatie heb je gemaakt met deze ingrediënten

Kitty zei

Geweldig Irene! Het kind doet Japans aan en het is alles bij elkaar zo'n mooi geheel! Dat handje erbij is ook super gevonden.

Hannie de Beer zei

Een mooie collage met aparte details, vooral met de achtergrond een goede keus!

RiaN, Adriaantje zei

Wat een mooie collage, het heeft iets folklorisch.

Elizabeth zei

Toch bijzonder dat door een woord opeens een bepaalde afbeelding in je herinnering komt!
Je achtergrond vind ik heel sterk. Die straalt meteen de juiste sfeer uit...

De Breimeisjes zei

O, zo mooi! En wat grappig dat je nog precies wist waar je dat "kind" vandaan had!

Josephine zei

Wat een prachtige lieflijke afbeelding van het meisje Irene, vind je collage
heel geslaagd. De keuren passen perfect bij elkaar en alle klein details en
oneffenheden geven zoveel charme aan het geheel.

Janny zei

Mooi gedaan, het handje geeft een leuk effect en je kleuren zijn ook mooi.

miekequilt zei

O wat heb je dat mooi gedaan. Het papier waar de collage op zit, is al mooi. En dan die collage erop, super!

Frederika zei

Wat een mooie collage is dat. Grappig, dat kindje met een konijnenmuts op