dinsdag 2 juli 2024

Koffertjes en manden

 


 Nog even terugkomen op projectbags versus koffertjes.

Natuurlijk vind ik projectbags erg leuk en handig,
soepel, passen altijd in een tas en heel kleurig.

Maar.. ik heb een zwak voor koffertjes en manden.
Dit is een selectie van de koffertjes: 


De bovenste, met die vrolijke vogel,
vond ik ooit bij Sissy Boy in Alkmaar.
Die vógel... en dan die binnenkant!
Daar heb ik mijn blokken
van het Going round in cirkels project.



Het blauwe koffertje vond ik in een brocante
winkeltje, precies mijn kleur!
Daarin bewaar ik de restjes van het African Flower
dekentje in. Ik zag, dat ik daar in 2014
al mee bezig was. Erg leuk om te doen!

En dan rieten mandjes:


Allemaal oud en best apart van vorm.


Geen idee, waar ik het weg heb, 
maar ideaal voor mijn voorraad 
Afrikaanse lapjes - batik, Vlisco en
in die zakjes zitten stalen van stoffen
van Capsicum in Amsterdam.

Het kleine mandje vooraan heb ik van mijn Beppe
(oma) van vader's kant. Volgens haar hadden boerinnen hier
vroeger een extra (mooi gebreide) muts in, als ze op visite gingen.


En de grootste is voor een paar quilttops.


Zoals deze seizoensquilt, een patroon uit
 het Amerikaanse blad Quilter's Newsletter
Magazine. Ik had met kunst en vliegwerk
een abonnement op dit blad gekregen.
En dit vond ik zó schitterend!



En deze twee zijn van restjes, 
lekker puzzelen en spelen met een patroon
Nu liggen ze te wachten op een besluit 
over het quiltwerk.










8 opmerkingen:

Anny zei

Ja, zo leuk al die koffertjes enzo. Hier zat en zit ook veel in blikjes. Inderdaad was het een hel klus om een abonnement op QNM te bemachtigen.

Marjan zei

Oh doe koffertjes! Ik vond ze geweldig! En ja de rieten mandjes vind ik ook leuk. Beide soorten zijn handig voor handwerkprojecten, al vind ik het bij de rieten mandjes soms een beetje lastig als er draadjes aan blijven haken of een naald door het mandje steekt. Die 'problemen' zijn er niet bij de koffertjes en oh zo'n stapel koffertjes op elkaar vind ik een heel mooi uitzicht 🙂. Maar toch houd ik me maar bij mijn gewone projectbags, want ik neem mijn handwerken heel veel mee als ik de deur uitga, ze zijn soepeler,minder kwetsbaar én ik kan ze in elkaar proppen zodat ik meer mee kan nemen.
Maar, eerlijk is eerlijk, een aantal projectbags bij elkaar zien er rommelig uit, heel wat anders dan de mooie stapeltjes die jij bij elkaar hebt gespaard.

De Breimeisjes zei

Een mooie verzameling en het leukste is dat ze in gebruik zijn!

Frederika zei

Een mooie verzameling. Leuk om daar je projecten in te verzamelen.

Hannie de Beer zei

Zo te zien, kun jij nog hëél lang uit je voorraad kiezen?

miekequilt zei

Wat een mooie serie koffertjes. En dan de inhoud: heerlijk om te zien en je hebt gelukkig heel veel keus in wat je gaat (af)maken.

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie koffertjes. Mooi om te zien wat jij er allemaal in bewaard. Na heel veel mandjes, dozen en houten kistjes indertijd heb ik uiteindelijk de voorkeur voor projecttasjes ontwikkeld. Misschien wel omdat het zo leuk is verschillende tasjes te maken en ik vind het handiger om ze mee te nemen.

Elizabeth zei

O ja, doe mij ook maar koffertjes... ze hebben zoveel sfeer en het stapelt ook lekker.
Leuk om je verzameling te zien en de inhoud evenzo!