woensdag 29 mei 2024

Collage's maken - week 10



 


Al weer de laatste 
collage voor de oproep van Conny.

Elke week weer een uitdaging, de ene keer ging het 
soepeler dan de andere. Ik vond het erg leuk 
om over de gegeven woorden na te denken 
en in mijn knipselvoorraad
te rommelen. 

In plaats van het woord gaas, 
gebruikte ik voor de tweede keer een wisselwoord.
Nu het woord " hand", omdat ik graag 
met handen als onderwerp aan de gang ga.

Dus: blauw, strepen, hand en knoop.

De grote hand komt uit een boek over henna kunst.
Dat vind ik zó bijzonder en knap, hoe in sommige culturen
met een simpele hennapasta zulke prachtige versieringen
op handen en voeten gemaakt worden. 




Het rode handschoentje ernaast is het zusje van eentje,
die ik in januari gebruikt heb voor de adventskalender.

De strepen zijn van een bladzijde uit een oude Happinez,
 het mozaïek is een stuk van een tegeladvertentie
(past er zo mooi bij vanwege het blauw)
en nog een knoop uit de verzameling.
 





Als laatste heb ik nog een toepasselijke quote
toegevoegd:
" it's not about being good at creativity,
it's about creativity being good for you".
James McCrae.
Voor mij precies waar het hier om ging:
niet dat je een perfect werkstuk aflevert,
maar, dat je geniet van het proces en
eindigt met een fijn resultaat.
En, geniet van alle mooie dingen van 
de andere deelnemers.





Kijk voor de resultaten van de andere deelnemers 
Ze heeft aangekondigd, dat ze in september 
een nieuwe uitdaging gaat opgeven.
Natuurlijk doe ik weer mee, ik heb er veel zin in!



10 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ik zat naar het gaas te zoeken voordat ik je tekst las... Maar het wisselwoord hand is ook prachtig!
Blauw en rood is zo'n mooie combinatie en ja, de Happinez heeft prachtige illustraties.
Ik ben het helemaal met je eens dat het gaat om het proces, en het product is dan mooi meegenomen.

Frederika zei

Wat weer een mooie collage. Een mooie quote die je hebt gebruikt. Heel belangrijk om dat in je achterhoofd te hebben.
De kleuren rood en blauw passen perfect bij elkaar

miekequilt zei

Wat een plaatje deze collage. Je plaatst een mooie quote!

Hannie de Beer zei

Helemaal eens met de quote ! Een prachtige compositie!

Kitty zei

Wat een mooie collage is dit geworden. Leuk hoe je de takjes van de hand door hebt laten lopen en wat een goeie quote heb je gebruikt!

conny's quilts en creaties zei

Die tekst bij jouw prachtige collage is precies waar het om gaat: Wat je beleeft aan het proces van creëren is belangrijker dan het resultaat. En toch zit ik hier enorm te genieten van wat iedereen er weer van heeft gemaakt. Het inspireert me en het is zo leuk te zien hoe verschillend woorden geïnterpreteerd kunnen worden. De hand is mooi gevonden en vormt een mooi contrast met het blauw!

Janny zei

Mooie kleurencombinatie en een mooie quote, leuk hoe je het uitgewerkt hebt.

De Breimeisjes zei

Heel mooi! En wat een fijne quote is dat!

Josephine zei

Wat een prachtig harmonieus geheel is dit geworden Irene. En een quote om te zoenen.
Werkelijk fantastisch mooi de met hennapasta beschilderde hand, daar moet je echt
engelen geduld voor hebben.

Anny zei

Goede keus dat wisselwoord. Het maakt de collage samen met de tekst.