woensdag 15 mei 2024

Collages maken - week 8

 


Week 8 van de opdrachten serie van Conny,
jammer dat het bijna afgelopen is.

De woorden voor deze keer zijn: 
groei, roze, zacht, iets uit de natuur.
Dat laatste woord lukt niet erg,
daarom gebruik ik het wisselwoord
bol



Het zachte en roze vond ik in de flamingo,
een werkstuk van Sarah Matthews,
een papier kunstenares.

Als je over groei praat zijn de varenbladen
een prachtig voorbeeld. Elk jaar
ben ik weer onder de indruk van die
prachtige uitrollende bladen.

Voor "bol" gebruik ik de witte bolletjes
op een stukje inpakpapier. 

Deze opdracht kostte wat meer tijd,
nu we al weer een tijdje bezig zijn,
merk je dat de ene opdracht
je sneller op gang krijgt, dan de andere.

Ik ben erg blij, dat het elke week weer lukt.
Kijk op het blog van Conny naar de resultaten
van de andere deelnemers. 

13 opmerkingen:

Elizabeth zei

Prachtig gemaakt, Irene...! Tja, soms kost het meer moeite dan een andere keer. Dat hoort erbij en ervaren we idd allemaal.
Maar de flamingo en de bloemen zijn òok iets uit de natuur! Dus eigenlijk heb je ze al verwerkt.

Frederika zei

Hij is erg mooi geworden. Met sommige woorden heb je inderdaad direct ideeën te over, terwijl je bij andere woorden erg diep moet graven.
Het is elke week weer een feestje om alle collage's te bekijken. Allemaal dezelfde woorden en zo verschillend

Marjan zei

Soms gaat het een keertje minder makkelijk, maar hoe fijn is het dan als het de volgende keer wel weer lekker gaat!
Voor iets uit de natuur had je de flamingo een dubbel woord kunnen geven, maar de witte bolletjes geven nu wel een mooi accent.

Adriaantje zei

Wow, dit is een mooi geheel geworden!

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie collage Irene. En wees gerust, ik organiseer weer een ronde in september. ... zie mijn blog na de 10e collage😀

conny's quilts en creaties zei

Het is te leuk om niet verder te gaan

De Breimeisjes zei

Mooi dat er ook enige vrijheid is, om soms een wisselwoord te kiezen.
De collage is prachtig.

Hannie de Beer zei

inderdaad kost het soms wat meer moeite , maar het is je weer gelukt, om een aparte collage te maken!

Janny zei

Mooi gemaakt! Bij mij gaat het de ene keer vloeiend en de volgende keer heb ik een paar dagen nodig.

Kitty zei

Wat een mooie zachte collage. Zachtroze dan ;) Heel herkenbaar dat het soms lukt bij wijze van spreken met twee vingers in de neus en dat het soms ploeteren is. Maar.... het is je weer gelukt, bravo! :)

Josephine zei

Vind je collage heel mooi geworden, de flamingo is ook een heel fraai exemplaar.
Heb je die zelf helemaal uitgeknipt? Wel handig die wisselwoorden, heb er zelf
ook een keertje gebruik van gemaakt. Fijn om te lezen dat we later in het jaar
weer verder gaan met collage's maken. Het is zo'n heerlijke bezigheid.

miekequilt zei

Prachtig met die flamingo. Ik vind het echt leuk om jullie te volgen, zoveel moois komt er steeds voorbij.

Anny zei

Af en toe kijk ik ook naar deze collage weekopdrachten. Maar deed er niks mee.Ik vind het wel leuk om over de opgave na te denken. Al lopende met de hondjes.
Maar van echt maken komt het nog niet.
Geweldig zoals je elke keer weer invulling weet te geven aan de opdracht.