woensdag 22 mei 2024

Collage's maken - week 9

 


Alweer de één na laatste opdracht van de serie
opdrachten van Conny.

Deze week gaan we uit van de woorden
grillig, doorzichtig, zwart en man.

Voor "grillig". vond ik de tulp met het grillige patroon.
Ik vond het stippeltjespatroon er mooi bij aansluiten.

Zwart was simpel: de grote letters, (een stukje
van een aanplakbiljet) en de QRcode, die erbij hoorde.

De man was niet zo eenvoudig, eerlijk gezegd
heb ik haast geen knipsels met mannen...
Maar, wat zouden we zijn zijn zonder de oude
nummers van Happinez? Daar vond ik al snel een 
kleine, maar heel stoere man. 


Daarna bleef ik steken op " doorzichtig" ..
Na wat zoekwerk vond ik een paar paper
blocks van Action terug. 


Waarschijnlijk een paar jaar oud, maar nog steeds leuk
vanwege de mooie papiervellen, stickers en uitdrukfiguren.
En, in elk block zit een doorzichtig vel met bijpassende 
spreuken of teksten. 
Deze vos past wel
goed bij de stoere man.




Kijk voor meer resultaten op het blog van Conny.

Bij de flamingo die ik in de vorige collage gebruikte,
kwam de vraag of ik die zelf gemaakt heb.
Neee....dat kan ik echt niet!
Deze afbeelding komt uit een artikel in 
het blad The Simple Things
en is gemaakt door Sarah Matthews.
Klik maar op de link om meer van haar spectaculaire werk
te zien. 

Intussen hoorde ik, dat Conny in september nieuwe
collage opdrachten geeft. Hartstikke leuk,
ik doe weer mee!


10 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Prachtig Irene!

RiaN, Adriaantje zei

Heel mooi!

Kitty zei

Wat een geweldige collage Irene! Ik vind het bij collages altijd zo leuk als de verhoudingen niet kloppen. Die hele grote tulp en dat veel kleinere mannetje, dat vind ik echt top!

Janny zei

Heel leuk bedacht om voor grillig die tulp te kiezen!

Hannie de Beer zei

Knap gevonden , de grillige grote tulp en de doorzichtige wolf, ook weer leuk verwerkt!

Frederika zei

Prachtig. Indrukwekkend die tulp, die geeft het grillige prachtig weer.

miekequilt zei

Heel goed gevonden. Die mooie grote tulp is een echt aandachttrekker.

Elizabeth zei

Die tulp lijkt wel een beetje op een vuurtje en dat kan ook bar grillig zijn...
Het mannetje is gewoon grappig erbij zo klein als hij is!
Ja, super hè... dat er nog een challenge komt!

De Breimeisjes zei

Waar zouden we zijn zonder de Action ;-)
Mooie collage!

Josephine zei

Vind hem echt geslaagd, een mooie blikvanger de grillig tulp. Ook leuk ook alle
kleine details daar omheen.