woensdag 6 maart 2019

Inventariseren....





Dit is waar ik naar kijk vanaf de bank: "mijn" stuk van de boekenkast.
Hier staan de "handwerk" boeken - uitgesorteerd op techniek en onderwerp.




Ja, wát zie ik dan?
Welke boeken zijn echt belangrijk?



In het kader van mijn woord van het jaar: Inventariseren
heb ik ze bij elkaar gelegd.
Wat zorgt voor inspiratie, als ik weer met lapjes aan het werk ga?

Ik ben nog steeds  enthousiast over het boek van Gwen Marston: Liberated Quiltmaking.
Hier (klik) geeft ze een paar tips. 
Ze heeft ook samengewerkt met Freddy Moran, dat is het andere boek.
Als je op haar naam klikt, zie je Freddy aan het werk. 
Verder is Mary Lou Weidman iemand, waar ik heel vrolijk van word.



Naar aanleiding van haar boeken heb ik verschillende quilts gemaakt,
waaronder de "Pippi-quilt".
Deze is gemaakt, nadat ik Pippi had moeten laten inslapen.
Deze quilt gaat over de katten, die we gehad hebben - verschillende portretjes,
maar ook hun namen in de achtergrond geschreven in machinestiksel. 
De bindende factor van deze boeken is: vrijheid, kleurig, plezier maken. 
Het laatste boek, rechts boven is van 
Margaret Sampson George, ook iemand, die speels omgaat met stoffen.

Door echt te kijken naar de boekenkast, zie ik nu de boeken, die bij me passen.
Die mogen écht niet weg! 
(of de rest weg zou moeten, is nog niet nodig...)


En dan heb ik het niet eens gehad over Kaffe Fassett!


7 opmerkingen:

kaneeltje zei

Laatst keek ik ook met andere ogen naar mijn boekenkast. Wat zal ik bewaren en wat kan er weg.
Ben maar snel doorgelopen....

Marguerite zei

Wij missen een boekenkast in de woonkamer. Maar op zolder hebben we heel veel boeken staan. Op 1 plank staan ze zelfs achter elkaar. En dan nog verhuisdozen vol met boeken. En op de voormalige speelkamer een kast vol kinderboeken. En dan nog het en der in huis stapeltjes met boeken. Maar weg doen? Nee dat kan ik echt niet...

Elizabeth zei

Dat moet toch een heerlijk gezicht zijn zo vanaf je bank... Als je daar geen inspiratie van krijgt...!
Mooi dat kattenquiltje, moet er nog niet aan denken dat mijn poesjes dood zullen gaan.
Fijn om alles weer eens uit te zoeken, te rangschikken en te zien wat je hebt!

Willy zei

Nooit te snel boeken wegdoen, dat heb ik wel gedaan en later heb ik een aantal weer via marktplaats terug gekocht.
Mooi is het kattenquiltje.

Anny zei

Leuk! Allemaal oude bekenden. We kunnen onze refentiebibliotheek zo omruilen! 😺

In de weer zei

Dankjewel voor je reaktie, ja ik heb er enorm van genoten deze week. Heb even op je blog gekeken, mooi en gevarieerd. Ik zag dat je naar Chihuly bent geweest, wij zouden afgelopen woensdag gaan maar werden helaas geveld door een fikse verkoudheid en liggen nu alletwee in de lappenmand. Maar we gaan er zeker heen, mooie foto’s heb je gemaakt.

lien zei

Wat grappig dat jij ook een 'woord van het jaar ' hebt. Voor mij is dat structuur!