zondag 10 maart 2019

Het was zo leuk, tot....



 Het zonnetje scheen, Julia vond het ook gezellig in het atelier
en ik was bezig met mijn jaarthema: inventariseren ;-))
Ik vond deze twee doosjes, waarschijnlijk ooit bedoeld als cadeautjes,
maar in de vergetelheid geraakt. 
Toch eens proberen....




En leuk dat het was: 
vier stevige kartonnen kaarten, waar je de vormen van het insekt
uit drukt. Netjes op volgorde leggen en goed naar de instructies
kijken. Een kind kan de was doen, de eerste was zomaar klaar.



"Goed zo", zei Julia, "nu nummer twee".
Dat is de blauwe van de foto's

Dat was gisteren,
vandaag was het heel anders, want Zij was er ook - die Strenge


"Moet je nu eens kijken", zei ze
"Pak die koffertjes er eens bij - wat zit daar in?"


"Nou.....dat is mijn haakwerkje" zei ik. 
"O ja? Sinds wanneer zit het daarin? Moet je eens kijken, die hoeveelheid
materiaal! Waarom werk je daar niet aan? 
Beneden zit je nota bene vierkantjes te breien!"
Oei, het zweet brak me uit...ze heeft gelijk...

"Je moet je concentreren op één werkstuk per keer" zei ZE.
Wat heb je hier nu aan?
Het zit er lief uit en je hebt zelfs nog een voorraadje bloemetjes klaar.

En dan die doos, daar in de kast - een plank lager.
Ze wees met haar vinger: "er hoort een map bij,volgens mij"


"Haal die  eens  te voorschijn.
Het is te gek voor woorden, dat je overal aan begint
en het dan niet afmaakt!"


Gelukkig was Julia er bij, ze spinde zachtjes tegen me: 
"Je moet tegen Haar zeggen, dat het toekomstprojecten zijn.
Dat je het al vast klaar hebt liggen voor over een jaar."

De doos werd opengemaakt door de Strenge
en ze keek het door:



De map, met de uitleg voor het maken van een Huswif


Eén bladzijde is af, en ze moest toegeven, leuk gedaan.

Alles voor de rest van het project zit er keurig opgevouwen in: een damastservet,
kleine stukjes patchwork, overgebleven van een Mariner's Compasquilt (die al jaren af is!)
kant en lintjes, mooie knoopjes - ik kan er zo mee verder.

"En dat graanpoppetje, van een tijdje geleden, die zo droevig keek -
wanneer ga je daar mee verder? Je heb een mooie van je vriendin gekregen,
met uitleg, hoeveel tijd zal het kosten, haar beter te vullen?"
Kom op, zeg - doe er wat aan!"

Intussen regende het pijpenstelen en stormde het om de dakkapel -
precies het weer om aan het werk te gaan. 


Ik heb de insekten opgehangen,
de was hangt en de bedden zijn verschoond.
Ook goed, toch?

9 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Mooi de insecten, en nu weet je gewoon wat er nog is.
Deze week nog regen en harde wind, misschien maak je dan nog wat.
En wat in het vat zit verzuurd niet.
Groetnis Annie

Truus zei

Mooi zijn deze libelles en vlinder. En die andere projecten?
Daar komt de inspiratie ook weer voor en dan ga je als een speer.
Alles op zijn tijd toch?
Veel plezier!
groetjes,Truus uit Drenthe

kaneeltje zei

Ik heb die innerlijke criticus laten verhuizen. Soms komt tie nog wel eens eventjes langs als ik erg moe ben, maar ze blijft nooit zo lang.
Als ik ga zoeken vind ik ook nog wel afmaakwerkjes hoor of daar ga ik ooit nog eens wat mee maken projecten. Vaak dingen die ik niet zo leuk vind of lastig....

Marjan zei

Heerlijk zoveel verschillende projecten onder handen! Zo kan je precies doen waar je op dat moment zin in hebt. Laat de Strenge maar kletsen; er moet al zoveel in ons leven, laat handwerken maar lekker zonder het'moeten'. Julia weet wel hoe dat moet 😉

Antoinette van Schaik zei

Alles op zijn tijd, de insecten zijn prachtig en “huswif”, ik ken het niet, maar het lijkt mij erg leuk om te maken.

Elizabeth zei

Nou, ik ging hard op zoek naar die strenge ZE van je... Foto's aangeklikt, maar nee hoor...ik zag haar niet. Dus ja, dan moet het toch wel een streng stemmetje van binnen zijn geweest! Gelukkig was Julia daar voor het nodige evenwicht...
Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd hoor! Het gaat heus wel goed komen want daarvoor zijn de projectjes tè leuk!
En ik denk dat ik (na het opruimen) maar niet ga inventariseren... want of ik daar vrolijk van word???

Marguerite zei

Vandaag alweer zo'n natte donkere dag.
Misschien dat dat strenge stemmetje van jou het raam uitwaaien.
Wel leuk om dingen te vinden waar je het bestaan niet meer van wist.

Willy zei

Zo komen er nog mooie projecten boven water.
Leuk die insecten.

Anny zei

Wat een leuke insecten! Och,iedereen heeft toch een kastplankje met halve projecten. Gewoon lekker werken aan iets waar je zin in hebt. Dan gaat het ook gemakkelijker. De meeste dingen komen door de tijd best af. Hier ligt ook nog wel een stapeltje Afrikaanse bloemen.