woensdag 25 november 2020

Elke dag een vast ritme

 


Wat wil je eigenlijk met je dag in coronatijden?
Niks bijzonders: wandelen, huishouden, creatief zijn ...

Boodschappen in mijn vaste winkels 
( maar een shoppingtripje naar Groningen zou ook wel weer eens mogen
In april hadden we een bezoek aan het nieuwe Forum gepland).

Goed, niet zeuren, ga je “huiswerk” maken!
Een paar  rolodexkaartjes van afgelopen dagen
en een close-up van de Rolodex zelf:


Mijn plan is een jaar lang elke dag een kaartje maken. 
Begonnen eind januari, nu zijn we 10 maanden verder.
Intussen vraag ik me af, hoeveel kaartjes er aan zitten!
Het zijn er vast wel 400.
Ga ik dan door, als het jaar voorbij is?



Het slow stitch project voort ook gestaag: 
dit is de binnenkant van het omslag.




Een stuk van een oud keukengordijntje is heel geschikt
om de rug van te maken. 


de voorkant is nu wel goed, een beetje druk naar mijn zin.
Toch blijf je wel doorgaan met opvullen van lege stukken.
Bij een volgend project ga ik het borduurwerkmeer concentreren, denk ik.



En, omdat een bezoek aan Dille & Kamille er nog niet van komt,
is mijn cadeaubon uitgegeven op hun site.
Het is deze Adventskalender geworden.
Zelf de vakjes vullen, natuurlijk !
Er liggen al verschillende dingen klaar...


En ja, een fijn tijdschrift halen we ook juichend binnen.
Ik heb een abonnement op The Simple Things.
Het novembernummer was niet gekomen, dus maar eens gemaild...
En binnen een week een ander exemplaar in de bus en
de dag er na kwam het decembernummer gewoon ook in de bus. 
Aapje kwam er gezellig bij zitten.


5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat zou ik graag eens even rondlopen in je atelier... En (beetje brutaal) heerlijk snuffelen in je spulletjes.
Mooi adventhuisje heb je daar staan! Is het van hout?
Wat een volle Rolodex; maak je meer dan één kaartje per dag? Anders kun je er toch nooit zoveel vol hebben? Ik zou lekker doorgaan volgend jaar. Ook leuk om een tweede Rolodex te hebben, dan kun je het toch per jaar bewaren.
Ik kijk al heel lang rond in kringloopwinkels voor zo'n ding, maar vind het nooit. Inmiddels heb ik wel een oud kaartenbakje met alfabet tabblaadjes tussen de kaartjes, maar een Rolodex is toch veel leuker! Wat ik ook zo leuk vind, is dat je alles lekker laat uitsteken en flapperen..
Ik ben ook wel onder de indruk van je borduurproject; zo mooi en helemaal in stijl...
Dat vaste ritme van de dagen herken ik wel; ik vind het soms ook wel saai.. te voorstelbaar...ben altijd blij als er onverwacht iets anders gaat!

miekequilt zei

Ik heb eigenlijk niks te schrijven na het bericht van Elizabeth. En dan vooral dat rondsnuffelen in je atelier. En misschien eens iets samen maken, onder leiding van jou. Ach, die wensen komen waarschijnlijk niet uit, daarom maar extra genieten van je blog.

Anny zei

Ja, die saaie daggen zijn heel herkenbaar! Even naar de supermarkt wordt een uitje.
Die rolodexkaartjes? Misschien toch afmaken? dan is de cirkel rond. Enje slowstitch project ziet er fantadtisch uit.

In de weer zei

Zó veel mooie creaties in één blog bericht, genieten !

Hemelblauw zei

Wat leuk om te lezen wat je gemaakt hebt en nog van plan bent te gaan doen. Over die uitstapjes naar Groningen zou ik nog lekker even blijven fantaseren, die stad bestaat al zo lang, die is er over een poosje ook nog wel ;-) De rolodex ziet er al mooi vol uit. Zelf heb ik een vol kaartensysteem op breinaalden gestoken en in een schoenendoos gedaan. Zodra ik het nieuwe systeem heb, kan ik de kaarten makkelijk weer overhevelen. Ik weet niet of dat voor jouw systeem ook kan.
Wat heb je dat omslag mooi geborduurd, het ziet er prachtig uit, heel inspirerend!
PS ik bekijk jouw blog op een tablet en zag eerst alleen maar wit met daarin de titel van je blog ;-) Ik dacht dat je niets had geschreven, totdat ik helemaal naar beneden scrollde ;-)