woensdag 27 februari 2019

Voorjaar?




Wow, wat een verrassing, dit heerlijke voorjaarsweer.
Ineens hoor je overal vogels bezig, onze tuin staat vól met bloeiende krokussen.

Op weg naar de bieb, hoor ik al van verre een zaagmachine.
En ja, met behulp van de hoogwerker worden deze wilgen
aangepakt. Ze laten er wel takken aan zitten,
dan heeft de boom weer een beginnetje, volgens de opzichter.


Om de hoek geniet je elk jaar van de sneeuwklokjes
en ook de ribes, langs het fietspad is in een week tijd 
in bloei geschoten. 



Ook bij het Stadhuis wordt weer gewerkt: grondonderzoek!
De oude inventaris , die nog in het pand was achtergebleven,
in in containers gegooid en weggehaald.
De aanbesteding moet nog gebeuren....


Thuis heb ik nog een boekje gemaakt voor mijn Notebook.
Het eerste boekje is voor januari en februari.
Het is leuk om elke dag een verslagje te schrijven.
Het eerste boekje heeft een takje van een stencil,
wat bij het decembernummer van Ariadne atHome zat.
Verder een gebedsvlaggetje en waszegels, gemaakt met 
de sjieke stempels. 


Dus..... daar is nummer twee.
Het zilver is uit een offerblaadje gescheurd.Die kreeg ik
ooit van schoonzus, toen ze in Singapore zaten  Die offerblaadjes
koop je daar, als je naar de tempel gaat om te bidden. 
De onderlaag is een pagina uit een Happinez.
De hartjes heb ik uit een bonbondoosje gestansed.
De libelle is een stempeltje van Dille & Kamille.


De vierkantjes vliegen van de pennen, de stand is nu 40 exemplaren.
De hartjes krijgen verschillende kleurtjes. Dat kan later wel in een patroon
gelegd worden, als het garen op is. 




5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, het weer is bijzonder! En we genieten ervan.., maar ergens klopt het toch niet in februari..
Ik vind je boekjes zo leuk! Heb ook wel zin om zoiets te gaan doen, maar elke dag wat schrijven houd ik niet vol...

Marguerite zei

Was eerst bang dat ze de bomen weg zouden halen. Gelukkig alleen getopt.
Wat een weertje hè!
Morgen kan het wel heel anders zijn.

Willy zei

Heerlijk weer, dat geeft energie.
Wel kaal nu die bomen.
Ik ben wel benieuwd naar je lapjesdeken, vind het hele mooie vierkantjes.

Anny zei

Wat ziet je breiwerk er zonnig uit! En het nieuwe boekje is gewoon prachtig. Leuk om zo een extra laag te geven aan iets dat al een mooie herinnering was.

Crealice zei

heerlijk hè? Nog maar 2 weken en dan is het op de kalender ook al lente (hoorde ik toevallig vanochtend). Mooie boekjes heb je gemaakt.