woensdag 10 april 2024

Collage's maken - week 3

 


Dit is het boekje, waar ik in werk.
Khadi papier, 19 x 21 cm.


de opdracht van Conny voor deze week is:

korrelig, vrouw, goud en iets, wat verbrand is.

En ook nu is er iets, wat moeilijk is:

verbrand? 

Korrelig - ja : het stuk achter de rok van de vrouw,

maar ook het schilderwerk op de achtergrond,

een werkstuk van Vincent van Gogh.

Om aan de opdracht te voldoen, heb ik

stukjes van een oud theezakje verbrand.

Kopje water naast het waxinelichtje en branden maar. 

Eng hoor.


Voor het werk van de andere deelnemers 

kun je gaan kijken op het blog van Connie


11 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat grappig dat jij korrelig ipv hobbelig hebt gedaan. Ik zie het helemaal voor me hoe je bezig was met dat waxinelichtje. Hij is weer heel leuk geworden ,mooi boekje ook trouwens.

Elizabeth zei

Inderdaad korrelig i.p.v. hobbelig...dat is misschien ook wel gemakkelijker om iets mee te maken. Ik miste even het geel, maar zag dat je goud had gekozen.
Jij bent ook al aan het fikkie stoken geweest:)
Wat een mooi papier om je collages op te maken! Ik vind het een prachtig geheel!

Elizabeth zei

Inderdaad korrelig i.p.v. hobbelig...dat is misschien ook wel gemakkelijker om iets mee te maken. Ik miste even het geel, maar zag dat je goud had gekozen.
Jij bent ook al aan het fikkie stoken geweest:)
Wat een mooi papier om je collages op te maken! Ik vind het een prachtig geheel!

Janny zei

Mooi bedacht, ik denk ook dat het branden best spannend is, wanneer moet je stoppen.

Kitty zei

Wat een prachtig boekje gebruik je hiervoor. Je collage is ook super, het papier achter de vrouw lijkt wel granolachtig, best hobbelig/korrelig (wat scheelt het...), mooi! Dat fikkie stoken was wel een dingetje als ik het zo bij iedereen lees, haha. Ik had daar een techniekje voor gevonden dat wat minder brandgevaar opleverde, anders weet ik nog niet of ik het gedurfd had.

Frederika zei

Wat ziet het er mooi uit. Zo'n theezakje branden is wel een extra uitdaging, dat gaat zo snel. Mooi bedacht

Hannie de Beer zei

Een goed idee , korrelig! Branden is soms spannend, snel werken met een nat doekje erlangs...
Het is een fraaie collage geworden!

RiaN, Adriaantje zei

Mooi, dat boekje dat je gebruikt, en je collage, die mag er zijn: mooi!

De Breimeisjes zei

Een prachtige collage, mooi van kleur ook.

Josephine zei

Prachtige boekje gebruik je hiervor Irene, vind je collage ook heel fraai gewoden.
Erg leuk om seeds ieders werkwijzente volgen en inderdaad kunen we o een gegeven
moment precies zien wie welje collage heeft gemaakt, omdat iedereen toch zijn
eigen stijl van werken heeft.

Anny zei

Wat zxiet het er weer prachtig uit. Ja, een stukje papier schroeien! altijd een beetje eng.