zaterdag 24 augustus 2019

de roze sjaal



Het zijn een paar drukke weken geweest, vanwege de vakantieperiode werkte ik 5 dagen per week.
Deze week zijn de meeste van de collega's weer terug en voelt het allemaal weer wat rustiger.

Hoewel... ook de leners zijn terug van vakantie, wat betekent, dat er veel boeken terug komen.
Het is leuker om het druk te hebben, dat wel.

Het breiwerk ging gestaag verder, het heet Birds of a feather en is een patroon van Adrea Mowry. Mooie afwisseling van mohair en "gewoon"garen. Heel eenvoudig, zodat het garen goed tot z'n recht komt.

ook de Vereniging van Maine Coon katten keurde het breiwerk goed:
lekker warm, fijn ook,dat het zo zacht is....


Maar, toen had ik een "probleem" volgens de beschrijving was ik klaar.
Toch bleef  dit rare puntje over, nadat ik afgehecht had en was er niet nog een beetje veel wol over?


Het bleek een kwestie van "Goed Lezen":
er kwam nog een heel stuk bij en zo raakte het mohair helemaal opgebreid.


Even uitproberen over het linnen jurkje,
zo zie je ook een stukje van het kantrandje en
komt de kleurencombinatie goed uit. 


Julia heeft intussen weer een ander plekje gevonden....maatje 5,5 is precies goed. 

8 opmerkingen:

Marguerite zei

Zit met een grote glimlach.
Wat is dit herkenbaar!
Ik ben ook aan het breien.
Kwam na 75 pennen erachter dat ik midden in het patroon was begonnen. Kon ik weer helemaal opnieuw beginnen...

In de weer zei

Prachtig !

miekequilt zei

Gelukkig zag je wat er fout ging en kon je het herstellen. Heel mooi geworden

Anny zei

Mooie combinatie! Breiwerk hoeft niet altijd heel ingewikkeld te zijn om toch indruk te maken. Ik zie dat je serviesgoed ook al bijpassend is! Julia kan zo'n poezelig garen vast wel waarderen. Dank je wel voor de opbeurende woorden ivm het mantelzorgen. Gemeente Westland heeft zo de hakken in het zand gezet. Ze willen gewoon geen stap doen. Juridisch staan wij in ons recht en ze bewegen nog geen haar. Dat kost ontzettend veel tijd en heeft ook veel invloed op mijn moeders gezondheid. ze zat weer helemaal onder het eczeem! Gelukkig gaat het nu al weer wat beter. Fijn met dit warme weer.
Misschien houden alle biebleners nog even pauze. Heb je het lekker rustig. Ik las afgelopen week Schokland van ik geloof dat ze Saskia Goldsmith Goldsmeding??? heet. In ieder geval schreef ze ook De Voddenkoningin. Een mooi inkijkje in de handel in oode kleding.

Willy zei

Heerlijk vrolijke suikerspinkleuren heb je gebruikt voor deze sjaal. Julia lijkt zo net een bol garen in een doos.

kaneeltje zei

Wat is hij prachtig geworden!

Annie Kingma zei

Heel mooi je gebreide sjaal
Groetnis Annie

Review zei

Mooie sjaal is het geworden!