zondag 20 maart 2016

Tadaah....voorjaarstasje


Zover was ik gisteren:
alles aan elkaar gezet, ook die ieniemienie vierkantjes.

Die lange strook is de onder- en zijrand,
heel simpel,
je vouwt het zó tot een tasje.




Alleen het vastnaaien vraagt wel om een vingerhoed!
Alles zit met de ik en jij steek aan elkaar,
nog uit de tijd van het Engelse patchwork met kartonnetjes.




Zo ongeveer, ik doe er nog een schuine steek aan de bovenkant tussen.
Dat zit echt goed vast...

Nu komt er nog een uitdaging:

een binnenvoering met ritsje maken. 
Die puntjes worden tegengevoerd en het ritsje zit verdiept.

Even studeren...

intussen weet ik, hoe de steek, die ik gebruikte, echt heet:
het is de boerenhemdensteek.
Ik vond op internet een plaatje, waarop je de steek goed kunt zien:


een rechte steek en daarna een schuin steekje naar beneden,
waardoor je een sterke naad krijgt.

6 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ik en jij steek wat grappig ,nooit van gehoord ,maar wat ontzettend schattig

Elizabeth zei

Geen idee dat je er een tasje van ging maken! Maar wat ontzettend leuk!!!
De jij en ik steek noem ik altijd matrassteek en het is een fijne steek vind ik...
Ik gebruik hem ook veel bij het in elkaar zetten van haak en breiwerk.
Succes met de binnenkant, dat gaat je vast goed lukken!

Gonny zei

Oh ja, die steek gebruik ik ook wel voor klusjes op de hand. Het tasje is wel erg leuk geworden! Ik vind de binnenkant zo zonder voering ook al mooi!

Marguerite zei

Volgens mij heb ik het patroon ook. Wel een beetje moed voor verzamelen denk ik voor ik er aan begin. Ziet er leuk uit.

Truus zei

Dat is een superleuk tasje geworden.
Vanwege de rits moet je denk ik een voering in maken maar eigenlijk vind ik de binnenkant zo al mooi.
Succes met de rits.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Klaske zei

Mooie kleurtjes heb je gebruikt! Leuke etui om te maken hé 😄