vrijdag 1 februari 2019

Sneeuwvoorspelling


Vanochtend, al heel vroeg, was Piet Paulusma in de uitzending van Omrop Fryslân.
Hij kondigde wéér een sneeuwgebied aan. Oké, dan eerst maar een rondje door de stad!

Meteen ook even bij het opgravingsgebied gekeken: het ziet er naar uit, dat het klaar ligt
voor de werkzaamheden. In die kuil komt het gebouwtje, waar het archief van de Gemeente
in opgeslagen gaat worden. Dat worden drie etage's, geloof ik. Hier een daar zijn ook paaltjes uitgezet. Nu nog beginnen!!



Na de koffie gaan "de meisjes" naar boven.
het ziet er intussen zo uit:




Julia gaat zo plat mogelijk voor het raam liggen,
want de kauwtjes zitten in de dakgoot.....
De beide torteltjes in de lijsterbes,
ze zien haar echt niet, achter de richel van het raam


Ik kan meteen  mijn projectje laten zien -
afdeling restverwerking.
Zes bollen zachtgroen en een flinke voorraad kleurtjes,
overgebleven van alle wantjes, die ik vorige winter breide.


Het vierkantje is een patroontje uit Mollie Makes van jaren geleden.
Ik ga elk middenstuk een andere kleur geven. 
Het huiswerk is: elke dag een vierkantje. 

Omdat we toch boven zijn, beginnen we aan het betere schuifwerk:
de rieten mandjes kijk ik na.
In die hoek kunnen de oude koffers met quiltstofjes.
Daarna is de tas met papierrestanten.aan de beurt.



tenminste.... dat is de bedoeling.


Ik moet toegeven, dat ze er prima in past. 

4 opmerkingen:

Anny zei

Lief, die oude Molie Makes blokjes. Heb ze toentertijd ook gebreid. Ik vond het best ingewikkeld uitzien. Maar het breien viel heel erg mee. Merino soft van Scheepjes werkt heerlijk. Julia heeft toch geen verhuisplannen?

Elizabeth zei

Ja, heerlijk hè die sneeuw... Alleen was het vanmiddag hier allemaal al weer weg.
Julia in de tas; oh... dat doen de poezen hier ook zo graag! Ik vind dat zo grappig.
Mooie vierkantjes brei je, maar het lijkt me een flinke portie huiswerk elke dag..
Ga je er een deken van maken?
Fijn weekend, Elizabeth

Willy zei

Mooi nieuw projectje. Het garen ziet er heerlijk zacht uit.
Blijft mooi zo'n witte wereld. Het sneeuwt hier nu ook al weer enkele uren.

kaneeltje zei

Een leuk nieuw project! Wat ga je er mee maken?
Hier heb ik ook zo’n tassenkruiper....