zaterdag 26 januari 2019

Inventariseren








Omdat ActionMan nog steeds niet optimaal is, hebben Julia en ik alle tijd voor 
het woord van dit jaar: Inventariseren.

Ik ben op zolder bezig - in de berging staat nog een doos met dierbare boeken.
Anne of Green Gables, Little House on the Prairie (compleet met een kookboek),
Doctor Dolittle en kijk, Lillian Beckwith  en Gerald Durrell ook nog....

Terwijl ik de boeken doorkijk. helpt Julia door er bovenop te gaan liggen:
"deze mag je echt niet wegdoen, hoor!"

Van de hele doos gaan alleen de Doctor Dolittleboeken weg, het principe is erg leuk:
kunnen praten met dieren - maar de houding tegenover andere volken is tamelijk neerbuigend.

Gerald Durrell schrijft op humoristische manier over het verblijf van zijn familie op Corfu midden
jaren  30. Ik weet nog, dat ik hier zó om moest lachen, dat ik de kamer uitgestuurd werd....

Hij heeft later in zijn leven een dierentuin gesticht in Jersey.

Als je met inventariseren van plan bent alleen maar alles te ordenen,
dan ben ik wel goed bezig. Maar ik was ook van plan te schiften.


Dit bijvoorbeeld: een borduursteken oefenlap van de handwerkopleiding.

En dan de vitrine met werkstukken:
alles eruit, afstoffen en inventariseren.
Boekjes maken vind ik zó leuk om te doen!



Er zijn verschillende mogelijkheden - 
op de foto hier boven heb ik katernen gemaakt in oude boekomslagen.




Of losse bladen,die bij elkaar gehouden worden door grote ringen


De meest simpele manier om een boekje te maken is 
het te vouwen van één vel papier.
Daarna versier je de pagina's met teksten en plaatjes.




Of, als het een speciaal boek is, een eigen doos om het te beschermen.


En met een takje kun je ook lekker bezig zijn....
mijn eigen beschermengeltje!


Julia en ik gaan stug door met inventariseren.
Ik weet weer precies, wat er in de vitrine staat,
alles is afgestoft en het ziet er netjes uit. 





3 opmerkingen:

Willy zei

Goed om zo alles door je handen te laten gaan en alles weer een plekje te geven of weg te doen. Leuk om te zien wat je zelfs met een takje kunt doen.
Op BBC first belandde ik per toeval in een aflevering van The Durrells, jammer dat het al het derde seizoen is.

Elizabeth zei

Je bent goed bezig! Soms weet je niet eens meer wat je allemaal hebt liggen. Maar wat een herinneringen komen er ook weer boven als je die spullen ziet. Ik vind het ook moeilijk om te beslissen wat er het beste mee te doen.
Boekjes maken kun je goed; wat zijn ze leuk! Heb je daar nu ook kleine handwerkjes in zitten?

Anny zei

Het lijkt wel of iedereen ineens aan het opruimen is. Met of zonder netflix. Dat borduurwerk geeft me heimwee naar de tijd dat het tijdschrift Bijvoorbeeld nog bestond.
Die mooie boekjes verdienen zeker een ereplaatsje in de vitrine.