woensdag 23 januari 2019

Boekentip - Maan


Ohh, wat een verrassing! Nét voor het weekeinde
mocht ik Maan, deel 5 van de Zeven Zussen
op mijn pas zetten. 


Het verhaal van Tiggy begint in de bossen van Schotland, toevallig
ook in de winter en ook met sneeuw. Dat past goed bij het laagje, wat wij
gisteren kregen...

Tiggy gaat aan het werk op het landgoed van Charlie Kinnaird. Ze gaat 
de plaatsing en verzorging doen van vier wilde katten. Naast mensen uit de omgeving, leert ze ook
een oude zigeuner, Chilly, kennen. Hij heeft helderziende gaven en vertelt haar 
over haar achtergrond. Zijn verhaal past naadloos op de instructie in de brief van Pa Salt:
ga naar Granada, klop op een blauwe deur in de wijk Sacromonte en vraag naar 
Angelina. 

Na vervelende ontwikkelingen op het landgoed, vlucht Tiggy naar Granada.
Hier maakt ze kennis met Angelina en hoort het spannende verhaal
van Lucia, de beroemde flamencodanseres.
Hier (klik) zie je een filmpje, waarin Lucinda laat zien, waar het verhaal zich afspeelt.
Het landgoed van Charlie is gebaseerd op een bestaand landgoed: Alladale Estate

Ook deze keer is het een boeiend verhaal en heeft het mij een heerlijk weekeinde bezorgd. 
Het laatste hoofdstuk in het boek gaat over het zesde zusje: Elektra.
Ze is een beroemd model, maar het gaat niet zo goed met haar. 
Op de site van Lucinda (klik)  vond ik een uitleg over de namen, die de meisjes hebben.

7 opmerkingen:

Anny zei

Ben halverwege! Wat is dit verslavend. Ik las net op Topics een oud interview met de uitgever. Die verklapte dat het volgende boek oa in Kenia speelt... En er komt een boek van Riley buiten deze serie uit: de De Olijfboom.

Happy Earl Grey zei

Ik zit nog in het tweede deel, maar ben ook verslaafd en het derde en vierde deel heb ik al gekocht zodat ik morgen als Storm uit is gelijk door kan lezen. Heerlijk!

Elizabeth zei

Ik heb nog niets gelezen van deze schrijfster, maar zo te zien is dat een gemis!
Dus ze gaan op mijn lijstje, want die moet ik lezen...
Bedankt weer voor je tip!
Groetjes, Elizabeth

Marguerite zei

Ik moet er nog aan beginnen.
Mijn moeder spaart de hele serie.
Ze telt de dagen tot er weer een nieuw deel uitkomt.
Ze kan gewoon niet wachten...

Annie Kingma zei

Heel fijn lezen de boeken van de zeven zusters.
Net heb ik dit boek op mijn e/reader gezet, en vanavond begin ik met lezen.
Groetnis Annie

Supergoof zei

Ja het volgende deel speelt zich af in Kenia. De schrijfster is/was daar, en laat dat zien op haar Instagram account.
Ik kijk al weer uit naar het nieuwe deel,... als je de boeken aan het lezen bent, kun je ze haast niet meer weg leggen.
De Nachtroos heb ik laatst ook gelezen. Was ook een aanrader, als je fan bent.

Willy zei

Er is bijna geen blog waar de boeken van de zeven zusters niet voorbij komen. Het schijnt verslavend te zijn. Veel leesplezier!