vrijdag 9 november 2018

Arne & Carlos


In mijn vorige bericht had ik het over de hoge prijs, die er (tweedehands) gevraagd wordt
voor het boek van Arne & Carlos. Ik heb het een paar jaar geleden meteen, toen het uitkwam, gekocht. Elk boek van hen de moeite waard. De projecten zijn niet extreem moeilijk
en de presentatie is altijd prachtig. 

Je hebt steeds een mooi verzorgd boek in handen.

Ik vind dit boek inspirerend: ze maken van allerlei soorten papier handige boeken/boekjes. Je kunt ze overal voor gebruiken -je kunt het papier op het doel afstemmen.

Ik ben er heel enthousiast mee aan de gang gegaan; je maakt een stapeltje katernen, naait ze aan elkaar op de manier zoals in het boek beschreven staat en hoppa! Daar is je aantekenboekje...



In die periode had het blad Flow elke week een los boekje, voor een euro, geloof ik.
Daarin inspirerende teksten, doe dingetjes, plaats voor aantekeningen.

Een paar daarvan zijn uit elkaar genomen, en als bladzijdes gebruikt. 
Verder oude enveloppen ertussen,
mooi papier uit mijn eigen voorraaddoos, 
stickers en labels uit de speciale papier uitgave
ook van Flow


 de mooie voorpagina's van de Happinez zijn heel geschikt als omslag 
voor een katern. 



In het onderste boekje zijn pagina's van een oude Lemniscaatkalender
verwerkt. Lemniscaat geeft elke jaar een prachtige kalender uit met daarin illustraties 
uit hun jeugdboeken. Collega vond het zonde om hem bij het oud papier te doen.
Ik heb ze gevouwen, je krijgt zo steeds een stukje te zien - geeft een vrolijk
uiterlijk aan je boek. 

Vorig jaar is er nog een boek van hen uitgekomen:
ik zag het gisteren bij de boekhandel.Het is een overzicht van de afgelopen 15 jaar
met de kerstballen, de paaseieren, de schattige poppen en
nog veel meer mooi breiwerk. 

Intussen zijn de betrokken bij het ontwerpteam van Rowan
en zijn ze in oktober dit jaar daarvoor aanwezig geweest bij de
Knitting & Stitching Show in Londen. 


Volgend jaar geven ze les tijdens een trip met de Huttigruten,
kun je een cruise met hen maken! 
Dus, de heren zitten niet stil, kijk ook nog maar even op hun youtubekanaal,
Ik vond daar een filmpje, waar ze een rondleiding geven 
in hun tuin. 


7 opmerkingen:

Truus zei

De boeken van Carlos en Arne blijven mooi.
Wat een leuke hoed heeft Arne op in de video!
En wat wonen ze daar prachtig.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Anny zei

Ja, die kleine Flowschriftjes dat was iedere week weer inspiratie opdoen. Eindeloosboekjes maken is zo leuk! Het ziet er weer zo leuk uit. Zometeen even naar het You Tubekanaal. Ik lees graag over Noorwegen en vooral de Lofoten. En fantaseer graag over een tocht met de Hurtigruten. Jammer genoeg wordt ik al zeeziek op een sloot. Dus komt het er niet van... Gezellig weekend. Anny en de stoute hondjes.

Elizabeth zei

Wat is jouw boek mooi! Echt met zorg gemaakt, dat zie ik wel. Ik heb de foto's even vergroot zitten bekijken... Destijds heb ik ook katernen gemaakt en de boel in elkaar gejast, ja echt gejast... Beetje spijt heb ik daar nu wel van, nu ik zie hoe leuk het bij is geworden. Maar ik had toen geen geduld, weet ik nog.
Het laatste boek van A&C heb ik niet gekocht, omdat ik ze toch allemaal al had vond ik het herhaling. Ik ben nog altijd heel blij met deze prachtige boeken en zal ze ook niet snel weg doen..
Het lukte bij mij niet om het filmpje te kijken, straks nog maar een poging wagen. Want ik vind het altijd weer leuk om die Noorse mannen te zien in hun omgeving!
Fijn weekend (knutselweekend;het gaat regenen..) en groetjes v. Elizabeth

kaneeltje zei

Ik leen hun boeken vaak via de bieb, prachtig om door te bladeren. Net als jouw boekje!

Willy zei

Ze blijven verrassen met hun boeken. Niet alleen met garen zijn ze creatief, maar ook met papier. Jij bent ook lekker bezig geweest met papier, mooi is het geworden.
Groetjes,

Willy zei

Oeps, ik schrok wel even van dat bedrag voor het boek.

Marianne zei

Ik heb al hun boeken, behalve de laatste. Ook ik vond het herhaling van wat ik al had, ook al staan er 15 nieuwe projecten in. Leuk he die YouTube filmpjes.
Ik vond die Flow-boekjes ook zo leuk ontworpen. Heb er heel wat gekocht.
Je maakt leuke boekjes!