maandag 5 november 2018

Legpuzzels ruilen




Zaterdagmorgen was het mijn beurt om de uitlening te doen,
we rouleren, zodat je één keer in de drie weken op zaterdagochtend werkt.

Ik trof het, want er stond  een puzzelruilbeurs gepland.

De grote tafel, in de entree,waar altijd de nieuwe boeken staan,
had ik vrijdagavond al leeg gehaald.
Die boeken stonden op een andere tafel,
want puzzeldozen nemen flink wat ruimte in.

Er was een voorraadje aangeleverd,
want in een andere bieb is het ook al eens gedaan.

Nu hebben we al vast een beginnetje...


En het werd heel gezellig!
Voor ik het wist stond er een flink groepje om de tafel heen
en werden de meegebrachte tassen leeggehaald.

eéntje, van 3000 stukjes, werd als "moeilijk" aangegeven,
bij de andere dozen werd gesproken over de hoeveelheid rots of lucht.
Ook de verschillende merken en goede plekken om goedkoop aan andere puzzels te komen
werden met elkaar besproken.

Deze heb ik meegenomen:
(ik had ook twee van mezelf op de tafel gezet ;-))
5 puzzels van 1000 stukjes
in één doos...

toe maar!




Niet alleen ik, maar ook de opruimhulp, kreeg de complimenten:
wat leuk, mag nog wel eens!



tussendoor hoorde ik nog iets bijzonders van een bezoeker.
Bij het Creatieve Café, van een paar weken geleden, hadden we het samen
over de boeken van Arne & Carlos.
Zij was bezig met het boek over vogels breien -leuke uitdaging om te doen.
Toen bespraken we hun andere boek over zelf boeken maken.
Het zit in de collectie van de bieb,ik liet het haar zien.

Intussen had ze er om gezocht: niet meer verkrijgbaar in de boekhandel.

Maar via het blauwe mannetje wel te krijgen:
129, 95!!


Oei, een collector's item geworden?
Ik heb er thuis ook eentje,
zal ik?

Wat voor activiteiten organiseert je eigen bibliotheek?
Wij hebben SeniorWeb, het Taalhuis, 
BoekStart, allerlei kindervoorstellingen,
lezingen over allerlei onderwerpen,
computeractiviteiten voor de basisschool (Coderdojo).
heel gezellig allemaal....



3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat leuk deze nevenactiviteiten in jullie bieb! Ik ga eens beter kijken wat ze bij ons voor extra's hebben...(let er nooit zo op)
Over legpuzzels valt veel te zeggen; ik snap die opmerkingen, maak ook altijd dit soort overwegingen voordat ik aan een puzzel begin. De max vind ik toch wel 1000 stukjes en het moet nog wel een beetje leuk blijven qua lucht of bomen...
Grappig dat je over Arne en Carlos begint! Ik lag vorige week juist te denken of er misschien weer een nieuw boek zou uitkomen van het duo, je hoort er niets meer van.. zo de populariteit afnemen? Tot nu toe heb ik alle boeken van hen gekocht/gekregen. Je staat toch inderdaad te stuiteren van zo'n bedrag, ik kom zo'n hoog bedrag wel eens meer tegen bij de dikke meneer, maar kan het nooit geloven...
Fijne dag, groetjes van Elizabeth

Marguerite zei

Vrijdag voor het eerst bij de bieb in Sneek geweest, sinds tijden.
Wat is het mooi geworden.
Natuurlijk een haak-en breiboek meegenomen en het gratis boek, je bent wat je eet. .

Anny zei

Leuk! Legpuzzels. Zat een weekje geleden te kijken naar iets van Jan van Haasteren. Maar kon niet kiezen: allemaal veel te leuk en zo lekker lastig met al die mensjes. Wij doen hier niet aan puzzels ruilen. Wel lezingen. Meestal literair en seniorweb zit in de bieb. Terwijl ze daarnaast ook pc onderwerpen zelf brengen. Zo leerde ik de smartphone en iPad kennen en waarderen.