zaterdag 12 januari 2019

Woord van het jaar



Volgend voorjaar ga ik met pensioen
en,ik moet het toegeven,
daar ben ik toch wel wat mee bezig.

Ik vond een prachtig woord om dit jaar als motto te gebruiken:

I*N*V*E*N*T*A*R*I*S*E*R*E*N

Op de foto zie je een oud werkstuk. Het heet "het hart van de bieb".



Je moet flexibel, collegiaal en klantvriendelijk zijn en gevoel voor humor hebben
om lekker te kunnen werken.
Ik doe mijn best daaraan te voldoen.

Als die bibliotheek wegvalt, waar sta ik dan?
Wat wil ik?
Vandaar dat het woord inventariseren wel toepasselijk lijkt.

Ik ga dit jaar opruimen: al mijn handwerkmaterialen door de handen laten gaan,
handwerkboeken bekijken (een complete quiltbibliotheek).

Ik wil straks tijd inruimen voor een dagelijkse wandeling, dagelijks creatieve tijd plannen.
Toen ik een tijdlang werkeloos was, heb ik, naast vrijwilligerswerk,
heel strak volgehouden om elke ochtend te wandelen en daarna, tot koffietijd,
te quilten. Het quilten hoeft niet meer, maar daar zijn andere dingen voor in plaats gekomen.
Flexibel opstellen en met gevoel voor humor verder gaan...

Intussen is Action Man nog niet op volle sterkte:
de gordelroos in zijn been is heel pijnlijk en wordt maar heel langzaam minder.
Komende week een darmonderzoek, dat wil je ook het liefst voorbij hebben. 





3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat een verandering zal dat zijn over een jaar... Ik weet niet hoeveel uren je nu in de bieb werkt, maar er gaat zeker iets weg vallen! Ik vind het nog steeds lastig om een goede invulling te geven en mezelf nuttig te blijven voelen.
Jammer dat je man nog niet klachtenvrij is! Beterschap gewenst...

kaneeltje zei

Wat jammer dat je in je laatste werkjaar ook nog moet gaan verhuizen met de bieb, of vind je die spanning juist erg fijn?
Vervelend dat de gordelroos bij je man niet opknapt.

Anny zei

Knap om zo duidelijk pas op de plaats kunnen maken en zo een plan maken voor de toekomst. Gelukkig heb je een hobby waarin je ook heel wat kwijt kunt. Mooi die journalbladen.