vrijdag 8 maart 2024

Afmaken

 



Tadaa..
Daar zijn ze dan, de sokken zijn af
ze zijn mooi geworden.
Alleen nog een paar draadjes afhechten.
Ik vond bij onze plaatselijke wolwinkel
deze prachtige sokkenspanners van hout.
Die zie je niet vaak, dus meteen mee 
en in gebruik genomen. 

Conclusie? 
een flink leerproces, vooral
het opzetten. Volgende keer
ga ik de tip van Anja gebruiken
bij het opzetten van de steken.
Ook de opmerking over het gebruik 
van bamboenaalden ga ik onthouden.

Verder heb ik één deel van het borduurpakket af.
Voor de lotusbloem en de nerven van de bladeren
heb ik een iets dikker
borduurgaren, van Sue Spargo,
gebruikt. 






Het tweede lapje mag je houden,
maar ik wil nog een andere uitvoering maken
en daarna beslissen welke ik opstuur.


Het tweede lapje is een iets steviger stof,
ook zelf geverfd, dus een levendige ondergrond.
Nog even brainstormen: andere steek gebruiken?





7 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Prachtige sokken zeg! Die bloem heb je best snel af, leuk project

Willy zei

De sokken zijn prachtig.
Mooi wordt je borduurwerk.

Elizabeth zei

Wat een mooie sokken ... Bijna te mooi om te gaan gebruiken! En je sokkenhouders zijn ook prachtig!
Dat borduurwerk is echt wat voor jou, heel mooi.

Dientje zei

Prachtige sokken. Die draag neemt plezier. Groet, Dientje

miekequilt zei

Wat een prachtige sokken. Leuke kleuren en een mooi patroon. Het borduurproject vind ik goed geslaagd. Leuk dat je een tweede lap hebt, ben benieuwd hoe je daar op gaat borduren.

anja zei

Het zijn prachtige sokken geworden!

Geen idee of je naar mij refereert in de link, want die gaat direct naar een filmpje over Judy's magic cast-on maar het is wel de methode die ik altijd gebruik bij mijn sokken, werkt super.

En de sokkenspanners zijn ook al zo mooi, wat een bof dat er nog een lokale wolwinkel bij jou in de buurt zit!

Anny zei

Wat knap die sokken. En wat een leuke sokkenspanners.