vrijdag 1 maart 2024

Een bijzonder project


Vorig jaar stond in nummer 7 van het blad Happinez
een artikel over een bijzonder initiatief: een textiele tempel
met borduurwerk van gouddraad.
Ook een oproep in om mee te doen
door een borduurwerk in te leveren,
daarvoor kun je een borduurbox bestellen.




Begin februari kwam ik het artikel weer tegen
en heb ik een box besteld.


Mooi verpakt, met gedroogde bloemblaadjes
er bij in gesloten.


Twee  zelfgeverfde lapjes, netjes opgerold,
het patroon met uitleg, een naald en garen.


De tekening op het raam geplakt en overgetrokken op de stof.
En het begin is er.
Mijn ontwerp heet " Utpala" - Blauwe Lotus, symbool
voor een lang leven.

Met dank aan Jan ter Heide geef ik hier een link
naar zijn site, waar je meer te weten komt over
de lezing die hij gaf bij de tentoonstelling in het 
museum van Simpelveld.
De tentoonstelling is nog te bezoeken tot 24 maart a.s.



 

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dit is echt iets voor jou Irene, voor zover ik je 'ken'...
Fijn dat je de box nog kon bestellen, want er zitten toch al wel weer wat maandjes tussen.
Laat af en toe maar zien hoe ver je bent!

miekequilt zei

Wat een leuk initiatief. Fijn dat je nog een box kon bestellen. Je kunt zien dat hij mooi gevuld is met mooi materiaal.

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk project om aan mee te doen.