zondag 17 maart 2024

Borduren


Het tweede borduurwerk voor het project

van de Nieuwe Tempel vordert langzaam.

Ik ben onzeker, moet ik niet iets anders doen,

veel creatiever en uitbundig?

Daardoor stagneert het een beetje.

Ik heb wel verschillende garen bij elkaar gezocht.

Je kunt ook dezelfde steek gebruiken en toch,

met die verschillende tintjes, iets extra's doen. 

Dit werkje heeft er wel voor gezorgd, 

dat het andere borduurwerk weer tevoorschijn

is gekomen.




 


Mijn man heeft een mooi prikbord gemaakt
van een isolatieplaat van mijn
oude prikwand in de voorste slaapkamer.
Die hele kamer is gestript, maar 
één van die platen heeft
een mooie houten rand gekregen.
Daarna een stuk kaasdoek er omheen
en het is lekker stevig geworden.

Vóór de zeshoekjes erop gaan, is er nu
 plek om alle borduurwerkjes 
op te hangen.


deze moet nu écht af



alleen nog gespeld


Het  heeft een tijdje stilgelegen,
hoog tijd voor een inventarisatie.





Dinsdag trok de schilder bij ons in 
en Julia en ik bleven beneden.
Prima moment om 
lekker samen aan het werk te gaan!












3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat heb je veel leuke werkjes. Zo op dat handige prikbord kun je lekker bekijken waar je mee verder gaat.

Elizabeth zei

Soms moet je wennen aan iets dat eigenlijk niet bij je stijl past.. Het komt wel!
Mooi om je werk op hangend afstand te kunnen bekijken, dat spreekt toch nog meer dan liggend...

Marguerite zei

Wat vind ik dit knap. Ik zou het niet kunnen