woensdag 16 oktober 2024

Conny's Collage uitdaging - week 4

 







Voor week 4 van de collage uitdaging
kregen we de woorden
burnt-sienna, koud, schrijven en kind.

mmm, ik dook in mijn mapje op zoek naar 
een mooi kind.
En daar was ze meteen: het kindje wat 
op een mooie, koud winterdag ontdekt,
dat er buiten sneeuw ligt. 

Voor schrijven keek ik door de stencils
uit de Adventsbox van vorig jaar.
Dat stencil met die tekst vond ik toen zó leuk.
Nu heb ik hem gebruikt met burnt-sienna
reliëfpasta.
En de schrijvende moeder, met haar wens
voor de toekomst, is een sticker.


Ook deze week is de spread van Thea de moeite waard 
om goed bekeken te worden.











Ze gebruikte een foto, die haar vader van haar maakte,
toen ze, als klein meisje, in de dierentuin in Emmen waren.
Deze zomer vond ze oude briefjes van haarzelf aan
haar oma in het verre Haarlem teruggevonden.
Ze schreef bijna wekelijks en oma
schreef terug of stuurde een kaartje. 
Als laatste was de combinatie burn-sienna(warm) met 
"koud" eenvoudig.
De oplossing was de ijskristallen te knippen
uit zijdepapier in de warme burn-sienna kleur. 

Wij zijn het er over eens, dat het elke week weer
een leuke uitdaging is. 
We gaan lekker verder!

Voor de resultaten van de andere deelneemsters
kun je de links vinden op het blog van Conny.







5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een ijskoude collage Irene. Goed gedaan! Ook die van Thea is erg mooi. Allebei heel geslaagd!

In de weer zei

Leuk bedacht weer en het kind dat uit het raam kijkt naar sneeuw, zou wel eens een zeldzaamheid kunnen worden in verband met de opwarming van onze planeet.
Thea’s idee om het ijskristal te knippen uit burnt sienna, noem ik ook briljant.
Mooi van jullie alletwee.

Janny zei

Goed gevonden, ze zijn allebei leuk en origineel!

Elizabeth zei

Jouw collages zijn meestal lekker losjes, en dat vind ik heel mooi...
En dat geldt eigenlijk ook voor de collage van Thea.
Ik denk dat ik weleens te moeilijk doe...

conny's quilts en creaties zei

Wat leuk dat je aan een stencil dacht voor het schrijven. Het is weer een mooie collage geworden. Thea verwerkt er een oude brief en foto in, dat is ook heel mooi geworden. Fijn dat jullie ook zo genieten van de uitdaging.