dinsdag 13 februari 2024

Boekentips

 



Ik vond  een nieuw boek van Tracy Rees - Hartenstrijd.
Na haar vorige boeken was ik benieuwd, hoe dit boek 
zou zijn. Geen teleurstelling, ook nu weer een prachtig verhaal.


Het verhaal speelt in 1925 in Londen: Ter ere van de 21e verjaardag van Blue 
wordt er een groot feest gegeven. Ze heeft een zorgeloos leven
in een prachtige buitenwijk van Londen en heeft één grote droom: schrijfster worden.
Tot haar grote schrik doet haar vader die avond een bijzondere aankondiging.
Hij  stelt een anonieme schrijfwedstrijd om
de hand van zijn dochter voor. 

En ja, er komen brieven binnen. Blue neemt het heft in eigen handen 
en krijgt een (onbetaald) baantje als journaliste. Je leest
hoe ze staande moet houden op de werkvloer en probeert uit te zoeken, 
wat ze met haar leven wil.
De andere twee verhaallijnen gaan over haar stiefmoeder Midge ,
die een groot geheim heeft.
Dan nemen ze nog een jonge vrouw op
die op de vlucht is voor huiselijk geweld. 

De verschillende vrouwen maken elk een hele ontwikkeling door,
die goed beschreven wordt. 
Hier kun je de andere boeken van Tracy vinden, die ik vorig jaar las. 


Daarnaast vond ik nog een Engelse titel:
Dit boek gaat niet over een groepje handwerkende vrouwen,
maar over het effect van huiselijk geweld en hoe je leert 
leven met de gevolgen.
Caroline Shelby komt terug naar het dorpje waar ze is opgegroeid.
Bij haar zijn twee kinderen, die zijn van haar plotseling
overleden vriendin. Caroline was ontwerpster bij een modehuis 
en haar vriendin een succesvol model. 

Caroline ontdekt langzaam meer over de achtergrond van 
haar vriendin.Ze voelt zich schuldig, had ze niet meer kunnen doen?
Om iets te doen voor vrouwen die worstelen met dit probleem
richt ze een zelf hulpgroep op onder de onschuldige dekking
van een "handwerkgroep". 
Zelf heeft ze ook problemen, ze is niet voor niets gevlucht uit New York.

Indacht, dat het een soort Bouquet reeks verhaaltje zou zijn,
maar dat is het zéker niet. Er zijn zoveel ontwikkelingen,
ik kon het haast niet wegleggen. Ik vind het wel een aanrader!



2 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Heel fijn weer jouw boekentips. Dank je wel

miekequilt zei

Het eerste boek ga ik op mijn lijst zetten. Het tweede boek? Engels lezen vind ik erg lastig, dus dat zal ik niet lenen. Bedankt weer voor de tips. Ben ik altijd erg blij mee.