zaterdag 13 januari 2024

Adventskalender dag 13 en 14

 



Beetje klassiek ontwerp vandaag
Je kunt met kleur al van alles doen,
zie ik bij de proefjes op de achterkant
van de kaartjes.
mm.. veel belovend.


Even een beetje loskomen en daarom
verschillende kleurtjes gebruikt.


Tweede kaartje - een gedeelte van het patroon
gebruikt. Leuk geworden.




Jeetje, dit is al de veertiende dag!


Vandaag vind ik de kat toepasselijk.

Vanochtend om 6 uur zat Julia in de regen op
de schutting met buurvrouw te schreeuwen,
dat ze niet wist hoe ze er af moest komen.
Ik ging eerst een kopje thee zetten
in de verwachting, dat ze vanzelf zou komen.
Helaas hield ze niet op met haar paniekgeluiden.

Dus... klompen aan, door de beplanting
naar haar toe en
in het nekvel gegrepen.
Zij klauwde zich wanhopig aan de schutting vast
maar ik ben ervaren kattenmoeder, dus voorzichtig
loshaken en toen had ik 6,5 kilo kat in de armen.
Ze was toen wel heel blij, zullen we maar zeggen ;))
Ze heeft er waarschijnlijk  een tijdje zitten paniekeren...

Vandaar op de tekst erbij:
time spent with a cat is never wasted.
Je kunt ook zeggen: never a dull moment


Voor kaartje 2 ook deze keer vrij dun papier en je moet
er niet een stencil op laten drogen, dan plakt
hij vast . Hier door neem je dan een deel van de achtergrond mee.
Toch naar mijn zin met die engel.



4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Je zit lekker in de flow met deze collages. Leuk om de gebeurtenis met de kat te gebruiken

miekequilt zei

Ik vind het echt ontzettend leuk. En wat een goede spreuk op de laatste kaart.

Janny zei

Dat zijn ook weer leuke stencils en je hebt ze mooi toegepast.

Anny zei

Die kat is leuk! Met stippen. Mijn favoriete patroontje! En een kroon. Ja, die poezebeesten zijn echte koningen en koninginnen. "Don't speak till you are spoken too", zingen ze in de musical Cats en dat klopt wel. In Keesje zit ook poezen en apenbloed. Dat katachtige heeft hij wel: krabt aan de meubels en klimt in de gordijnen....