dinsdag 9 januari 2024

En doorgaan....

 


stapeltje 1- op scapbook papier.


stapeltje 2  - op gelli plate afdrukken

Even bij elkaar gelegd om te zien hoe het gaat.
De tweede stapel is mijn "vrije werk" - 
scharrelen in de voorraad knipsels en uitgescheurde
plaatjes. Die vragen meer denkwerk dan stapeltje 1.
Die voelt een beetje als " voorgezegd worden",
omdat komt uit een voorraadje tekeningen van een ander.

Maar toch,
het is een leuke uitdaging.



Dag 8, grappig stencil maar met iets
te dunne verf vlekt het zomaar. 
Die teckel is geinig geworden.
 

dag 9



Deze hand ben ik blij mee: duimpje van de handschoen
afgeknipt want de druppen van de inkt deden denken aan bloed.
en toen lag daar ineens dit zelf gemaakte stempeltje in het zicht....
Een soort vredestakje leek het wel. Een beetje sneu, 
dat je komt met een vredestak en dat tóch je duim er afgehakt word.


dag 10


zij volgt het advies van de spreuk op
door een rozenjurk aan te trekken,


Deze was niet zo eenvoudig:
die ondergrond was erg donker en spikkelig.
Maar dat voorouderbeeldje en die
waaier brachten mijn creativiteit
weer op gang. 
Lekker dik smeren door het stencil
en daar is hij dus...

Heel benieuwd naar het volgende stencil. 





3 opmerkingen:

Anny zei

Tja, her heeft allebei wel wat! Leuk idee zo'n doos stencils.

conny's quilts en creaties zei

Mooie collages. De stencils zijn erg leuk.

miekequilt zei

Wat vind ik het toch allemaal leuk wat je maakt. Niet alles is naar je zin, maar dat kan gebeuren. Ik denk dat je over het grootste deel heel erg tevreden kunt zijn.