vrijdag 5 januari 2024

Ook nog iets gelezen? Boekentips

 



In de Kerstperiode was er tijd om te lezen.
Ik kreeg mijn reservering voor

Carmen zit zonder baan en gaat uit noodzaak
in op een baan, die door haar geslaagde zus Sophie,
die in Edinburgh woont.
Ze kan zelfs bij haar zus, die zwanger is van haar vierde kind,
inwonen. De baan is in een boekwinkel, 
die duidelijk betere tijden heeft gekend
en met sluiting wordt bedreigd. 
Zij moet zorgen, dat er genoeg 
geld binnenkomt om de winkel weer rendabel te maken.

mmm, dat gegeven vond ik al heel uitnodigend maar,
toen ik het boek opensloeg was ik om: er zit een plattegrond in!
Als kind vond ik dat al geweldig en nu nog steeds.
Je kunt met haar meelopen, als ze van en naar de winkel gaat...
En ja, het was weer een heerlijk feelgood verhaal, zoals elk boek
van Jenny. Heus niet alleen te lezen met Kerst, maar de wintersfeer
is wel goed beschreven.

Daarnaast las ik de beide andere boeken uit de crime serie
rond Queen Elizabeth II.
De Moord op Buckingham Palace begint met een verdwenen
schilderijtje wat op een tentoonstelling opduikt.
The Queen stuurt Rozie, haar rechterhand er op uit 
en samen ontdekken ze vreemde dingen, zoals de handel
in kunstvoorwerpen vanuit het paleis.
Geestig, lekker leesbaar - 
 je krijgt een inkijkje in het reilen en zeilen van de koninklijke huishouding.



Deze week kreeg ik mijn reservering
van Arne & Carlos. 
Ik weet nog, wat een hype het was toen dit in 2010
uitkwam. Zelf heb ik nooit een bal gebreid, maar ze zijn énig.
Sinds 2020 (coronatijd)  geven ze elk jaar
nieuwe patronen via hun YouTube kanaal
In dit boek staan 65 nieuwe patronen, mooi op tijd
om een heel stel te breien voor volgend jaar. 
Achterin staan recepten voor de traditionele 7 koekjes,
die bij de Noorse Kerstviering horen.
Heel duidelijk en de foto's laten je watertanden, 
misschien toch maar eens proberen?



2 opmerkingen:

Anny zei

Die kerstballen: wat was dat een hype. inmiddels zijn ze allang verdwenen naar de kringloop.
Wat ben je lekker bezig met de collages.

miekequilt zei

Ik heb net deel 1 van de Queen uit. Leuk boek en nr.2 staat op mijn lijst in de bieb.