dinsdag 2 januari 2024

Adventskalender dag 3

 


Eigenlijk nog maar dag 2, maar het doosje
wordt als dag 1 gerekend. 

Dus vanochtend het volgende envelopje 
gepakt en dit is het stencil: een tekst.


Met deze deppertjes probeer ik verf of
oilstick zo goed mogelijk door het stencil te krijgen. 


De letters zijn best klein en ik vind het niet eenvoudig
om het netjes op papier over te brengen.


De afdruk is niet zo scherp.
Mijn vriendin heeft de ervaring, dat een tandenborstel 
beter werkt.  Ga ik da morgen ook eens proberen.


Dit is het eerste kaartje, van stevig scrappapier:
links en rechtsonder afdruk gemaakt met 
glitterverf. 


Tweede poging: op een ondergrond van 
een gelli plate afdruk.
Deze keer gebruikte ik een paletmes om
de embellishment mousse door
het stencil te werken.
Dat is heel goed gelukt:  in zachtblauw
staat het er mooi op. Het "gele ding"
is een foto van een gouden sierraad in 
de vorm van het Oog van Horus.
De tekst gaat over goed genoeg zijn, gezien worden.
Vandaar dat Oog. 




groepsfoto:


Vriendin werkt in een zelfgemaakt boekje met verschillende papiersoorten.
Ook dat heeft zijn eigen uitdagingen.
We zijn tevreden, dit gaat lukken!
Lekker verder gaan...




2 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Alweer zo leuk. Ik ben benieuwd of er behalve stencils ook opdrachten of aanwijzingen in het pakket zitten.

conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.