donderdag 11 januari 2024

Adventskalender dag 11 en 12

 


Oh, dacht ik 's morgens, dát is leuk: vogeltjes!
En kijk eens: een bij(tje).


Lekker gewerkt om een ondergrond te maken.
Ik koos het bijtje. 
Mán, dat is een priegelwerk!!
kwam niet zo mooi op papier en dat zwarte 
lijntje maakt het ook niet echt beter.
"Kan gebeuren, je leert elke dag bij" 
houd ik mezelf dan voor.






Terug naar de andere ondergrond.
Op het inpakpapier vond ik de vogelkooi.
Yess....
Na het gepriegel met de bij viel ik terug
op de potjes met gelmousse.
Daar krijg je tenminste mooie, scherpe
afdrukken mee. 
Na wat zoekwerk op internet
vond ik de perfecte quote:

"Just don't stay in the cage.
Be brave today".

Door naar dag 12:


Geinige cirkels


Sorry voor het glimmertje, 
het zijn geborduurde schoenzolen.
Toen ik de compositie klaar had
kwam ik tot de ontdekking, dat ik 
de cirkels helemaal vergeten was. 
Oeps! Oeps!
Uiteindelijk toch in de achtergrond gekregen,
zoals ik het wil hebben: onopvallend maar wel 
zichtbaar.


en toen vond ik de kevers!
Dat is van een kalender met schitterende
kevers uit de hele wereld.
En dat papier dook ook ineens op:
dik, gefrommeld en bedrukt.
Sommige kaartjes maken zichzelf. 

Niet elk kaartje is he-le-maal 
naar mijn zin, maar in totaal ben ik tevreden
met de resultaten. 
Elke dag een verrassing en elke dag nadenken
hoe je met de stencil aan de gang zult gaan. 


Daar zijn ze nog een keertje.

Vriendin maakt ze in een boekje,
en ik ga het afmaken met boekringen, denk ik. 
We verheugen ons nu al op het eindresultaat.

2 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Ze zijn weer goed gelukt. Dat wordt een heel mooi boekje

Janny zei

Mooi, vooral die met de glimmende vogeltjes en de kooi!