dinsdag 20 juni 2023

Zeshoekjes - hexagons

 




Een heerlijk zomerwerkje - zeshoekjes maken.

Maar op een gegeven moment wil je er eens een beetje
mee gaan schuiven. Het moet een colorwash worden -
van groen/blauw naar oranje/rood/paars.

Ik heb geen prikwand (meer) of een laken, zoals in het begin.
toen ik vroeg naar spaanplaat werd me duidelijk gemaakt, dat 
dit niet meer in de handel is. Tempexplaat dan?
Bij de bouwmarkt alleen in pakketten van 10 stuks. 
Vond ik wat veel, waar ga je dan allemaal uitstallen?
toen kreeg ik een goed idee:
een plank uit de Lundia stelling omkleden!



Moltondeken op maat geknipt en aan het werk.


Het werkt prima, leuk om te schuiven 
alleen is die plank een beetje zwaar
en niet zo breed. 
Ik ga binnenkort toch weer terug naar de bouwmarkt.
Zou je toch misschien wel losse tempexplaten kunnen krijgen?

Verder moet ik eerst nog maar eens een paar honderd zeshoekjes maken...

1 opmerking:

miekequilt zei

Hij wordt mooi! Hexjes en Kaffe. Mooie combinatie. Jammer van die platen hè. Daar liep ik ook tegen aan.