dinsdag 6 juni 2023

Zondagmorgen en de koffertjes

 



Het was een heerlijke ochtend om eens in Harlingen de pier af te lopen.
Het was nog best vroeg en heel rustig.
Het was opkomend tij en de walvis lag kalm tegen de pier.
Helaas spoot hij niet, maar je kon hem goed bekijken. 

Er vaart altijd iets in of uit: deze keer een schip van Sea Research en
natuurlijk kwam even later de veerboot van Terschelling en vertrok
de boot naar Vlieland. 
Lekker opgefrist kwamen we thuis en gingen in de tuin aan de koffie. 



Julia heeft haar eigen hoekje met zicht op de goudvissen.


's Middags bekeek ik wat er in de koffertjes met projecten zit:
je moet toch iets doen als je in de tuin van het zonnige weer geniet.


Een tijdje geleden had ik dit koffertje stand-by:
allerlei kleurtjes katoen garen voor een zomer dekentje.
Het patroon heet Afrikaanse bloem.
Heerlijk om gewoon kleurtjes bij elkaar te doen en daar dan
van te haken. Steeds andere combinaties, het is altijd goed.
Het is een lief dekentje geworden en ik twijfel 
of er nog meer bloemen bij "moeten" .


Het koffertje met de vogel is voor de slow stitching
vierkantjes " going round in circles van Herma de Ruijter.
De combinatie van een mooie/aparte/gekke knoop
met restjes quiltmateriaal is enig om te doen. 
Er zijn al twee naaldenboekjes van gemaakt én
een paar speldenkussentjes. 


En dan het rieten mandje met de zeshoekjes van mijn
overgebleven quiltstofjes. 


Kijk nou toch... is het niet een feestje?
Het idee is van Kate, van ThelastHomelyHouse
Zij maakte een quilt voor haar kleindochter en deed 
het in een colorwash. 
Dat sprak me heel erg aan: weer een langdurig project
waar je altijd aan kunt werken. Mijn kleuren zijn groen/rood en alles
wat daar maar tussen zit. Daar kan ik in de tuin ook aan werken.


Niet alleen  verzamel ik koffertjes, maar ook doosjes in allerlei maten.
Deze zijn van Wrendale - er zijn ook kaarten, agenda's en nog veel meer
dingen van te krijgen, allemaal met die schattige dieren.






3 opmerkingen:

miekequilt zei

Oooo, die mandjes. Wat een leukerds. Het haakwerk vind ik prachtig. Wat een mooie deken. De cirkels spreken me natuurlijk ook aan. En dan die hexjes!! Zoveel al en vast hele mooie stofjes. Dat wordt een hele mooie quilt.
Je maakte een mooie wandeling en handwerken in de tuin is heerlijk.

Anoniem zei

Het linkje naar the last homely house werkt niet, denk ik.
Miekequilt

Anny zei

Ook vderslingerd aan het gezelliger huis van Kate? Zo leuk: lekker slow en af en toe steek ik ook nog iets op. Die hexjes zijn geweldig. Ik heb er nog 2000 van een millenium project.