zondag 25 juni 2023

Zweten in het atelier op zolder

 


Afgelopen week hadden vriendin en ik afgesproken
in mijn werkkamer: de eerste keer "Creatief op zolder" .
Het was nog steeds heel warm, maar als je geconcentreerd
bezig bent merk je het niet eens.

We hebben zó intens gewerkt, dat ik niet eens aan foto's toegekomen ben.
Deze foto is een deel van mijn eigen werk op de volgende dag.
We gingen bezig met Distress Oxide spray op verschillende papiersoorten,
de gelliplate kwam tevoorschijn, stencils en potjes acrylverf.




Conclusies: 
  • gelli plate is nog een ding, waar wat studie aan besteed moet worden
  • we hebben veel te weinig kleurtjes Distress spray,
  • maar wel leuk mee gespeeld: een ondergrond, die vochtig gemaakt is met zout water reageert anders als met gewoon water.
  • stencils kun gebruiken met verf, gekleurde stiften en vooral: glittersmeersel.
  • aanvullen met stempels verhoogt de feestvreugde


Mijn stencils met vrouwenfiguurtjes vragen om meer onderzoek -
ik heb nog nooit gezichtjes getekend, dan eerst deze bladzijde
met oefeningen. 

Nu gaan we verder met het bekijken van Youtjoeb filmpjes 
en dingen uitproberen.
Ik zie nog een bezoek aan de geweldige winkel met tekenmaterialen
van Van Beek in  Groningen aankomen...

De zeshoekjes liggen te wachten op nieuwe kartonnetjes.
En, er is ook al weer een boekje in de maak.



Gebaseerd op de Going  Round in Cirkels 
waar ik vorig jaar zo leuk mee aan het werk was.
Dit wordt de omslag, het boekje moet nog gemaakt worden. 

1 opmerking:

miekequilt zei

Wat heerlijk om zo samen bezig te zijn hè. Ik moest ook even wennen aan de gelliplate, maar oefening baart kunst en je krijgt er vast meer plezier in.
Wat je laat zien vind ik erg leuk, vooral die dames op een rijtje.
Morgen is het wat koeler, dan kun je lekker verder met je hexjes. Veel plezier !