zaterdag 6 augustus 2022

Zomerwerk - de lapjes roepen..

 




Het lijkt wel alsof de hexjes overal tegenkom: 
Eerst zag ik ze bij Mieke, naar een quilt uit het boek
Feathering the Nest van Brigitte Giblin.
Supergoof er ook mee bezig , daarna zag ik ze op YouTube bij 
Katie van The Last Homely House.

Ik dacht, er ligt ergens nog een voorraadje malletjes,
en die Kaffe Fassettlapjes roepen ook al een tijdje om aandacht.
Vandaar bovenstaande foto’s: warme dagen - hexjes maken.
Intussen zit er in Beppe’s kousenstopbakje al een 
flinke voorraad. Het gaat een colourwash worden.

En dan nog een probeersel: going round in circles.
Ook weer bij Mieke (bedankt voor de inspiratie).
Echt iets om mee te experimenteren.

En dit zijn mijn probeersels:




Restjes quiltstof , verkoopgarens en knopen, 
netjes op kleur in jampotjes.




En het kan ook met meerdere knopen,
bedacht ik. 
Hier zie je waar de inspiratie vandaan komt.














4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

En zo geef ook jij weer een hoop inspiratie door. Dank je wel voor dit fleurige blogje

miekequilt zei

Hexjes, je weet het, ik ben er een beetje verslaafd aan. En vooral als ze van Kaffe Fassett stofjes zijn. Je going rounds zijn super. Vooral die laatste met twee cirkels vind ik enig. En zo krijgen en geven we (van) elkaar inspiratie.

Elizabeth zei

Wat een mooie header bovenaan je blog!
Je maakt prachtige dingen en dit is zeker een inspiratievol blogbericht....

Anny zei

Hexjes maken! ik heb nog 2 dozen met 2000 verschillende hexjes. die maakten in het jaar 2000!
Dat was toen in. Wat hebben we geruild. Maar het is leuk om in de dozen te kijken.
Lieve vierkantjes!