vrijdag 29 juli 2022

Altijd wat te doen


De tuin is erg droog, maar de passiebloem
bloeit uitbundig. Elke dag weer 4 of 5 bloemen,
terwijl we hem nog maar een jaar hebben.
Van puur enthousiasme heb ik nog eentje
gered. Bij Aldi stonden de. planten te verdrogen, maar daar stond een witte passiebloem bij. 
Thuis eerst maar lekker met het potje in water
en nu staat die ook ranken te maken.
Volgend jaar hopelijk ook een witte passiebloem.



Ik ging op de fiets de stad en ontdekte dat 
de deelnemers van alwéér een 11 Stedentocht.
kano's en sloepen deze keer.
Overal piepkleine tentjes en allemaal aan het ontbijt...


Bij de boekhandel zag ik het krantenartikel over 
de opening van de Titus Brandsma tentoonstelling
De opening begon in de Broerekerk met toespraken,
daarna een " processie" door de stad naar de
andere twee kerken - een wandeling, die Titus zelf
ook vaak gedaan moet hebben.
Voor mij was die wereldbol de aandachttrekker:
Gaia - een wereldbol van 7 meter doorsnee.



Het is een kunstproject, wat over de hele wereld reist
om ons een nieuw perspectief te geven over hoe verbonden
we zijn met elkaar. Hoe we met elkaar voor deze
wereld moeten zorgen.
Heel indrukwekkend!


We hebben sinds dit voorjaar van dit soort
nestkastjes, op verschillende plekken
in de wijken. Ze hebben ook verschillende
ingangen: langwerpig en rond.
Deze heeft een langwerpige gaat, het lijkt alsof
deze bedoeld zijn voor gierzwaluwen.
Die hebben we elk jaar weer, en het lijkt wel of
ze deze gebruikt hebben.
Is het niet geweldig?



 

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie bol. Heel indrukwekkend. En mooie aandacht voor Brandsma.

Marguerite zei

Mooi al die nestkastjes, was mij ook opgevallen als ik naar mijn dochter ga.
Leuk die aardbol, ben nog niet wezen kijken