maandag 29 augustus 2022

Genieten van een mooie stapel boeken

 


Ken je de term: cosy crimes?
Ik had er nog nooit van gehoord.
Intussen blijkt, dat ik dit soort " spannende" boeken
al langer lees. 
Agatha Christie hoort er bij en die serie over broeder Cadfael,
uit een klooster bij Shrewsbury.
Heerlijk!



Nu heb ik een nieuwe heldin gevonden: Madame le Commissaire -
Pierre Martin

sorry, ik krijg de foto niet gedraaid

Och, die lezen lekker weg: speelt aan de Côte d'Azur,
dus de zomersfeer komt je meteen tegemoet. 
Isabelle, hoofd van een geheime dienst in Parijs,
overleeft ternauwernood een aanslag
waar zij met haar eenheid de President moest beschermen.
Om weer te herstellen gaat ze terug naar haar geboortedorp
aan de Côte d'Azur.

Isabelle weet van wanten! 
Leuk, leuk, leuk.
Twee gelezen, snel verder met de volgende delen.


Ik kreeg een tip over dit boek
De laatste boekwinkel van Londen - Madeline Martin.
Wel weer een boek over de Tweede Wereldoorlog,
maar ik vond de insteek interessant:
in tijden van stress kan lezen een grote steun zijn.. 

Grace droomde er altijd van om naar de grote stad Londen
te verhuizen. Als haar dat lukt, is het aanhet begin
van de oorlog met alle bombardementen, die de stad
te verwerken krijgt.
Ze heeft een baantje in een stoffige, rommelige boekwinkel
gekregen en las nog nooit een boek. 
Toch blijkt ze er helemaal op haar plek te zijn.
De boekwinkel organiseren, klanten helpen.
Mooie sfeer en een fijn verhaal. 
Zo eentje, die je liefst achter elkaar wil uitlezen.





het eerste deel van een serie over Maddie en haar kater JJ.
Als JJ het lijk van de zakenman en bullebak Frank O'Malley
vindt, is Maddie ineens verdacht. 
Niet zo gek, want Frank was uit op het huis van haar opa,
voormalig politiechef van het pittoreske eiland.


Als laatste De Kleuren van de Liefde  - Cristina Caboni.
Elk boek van Cristina is goed geschreven, altijd een 
mooi verhaal wat klopt. 
Dus als er een nieuwe van haar is, ben ik er als de kippen bij.

Als Stella in de villa van het oudtante Letitzia de cadeau's
vindt, die daar voor haar verstopt zijn door haar overleden oudoom Orlando
eerst ze meer over de geschiedenis van haar familie en vooral
over haarzelf. 
Vooral een koffer met kindertekeningen stelt haar voor raadsels:
haar oud-tante raakt er erg door van slag. 
Wie heeft deze tekeningen gemaakt,
waarom moet zij ze bekijken en moet ze er iets mee doen?

Boeiend verhaal zoals al haar boeken,
er is veel om over na te denken
als je het uit hebt.




Dit zijn mijn werkstukjes op de achtergrond:
spelen met de patronen in de stof en aanvullen
met machinaal quiltwerk en handborduren.


3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie werkjes heb je daar hangen. Echt jouw stijl en zulke mooie kleuren.
De boeken van madame le commissaire lijken me goed. Ga ik voor kijken in de bieb. Bedankt voor de tip.

Marguerite zei

Mijn lijstje met boeken die ik wil lezen word nu door jou ook weer langer

Anny zei

De laatste boekwinkel in Londen. Ik heb ervan genoten. Ik moet toch eens wat cosy crime aan het lijstje toevoegen! Ik lees nu dat kostschoolboek van Lucinda Riley. Na er eerst weken omheen te hebben gelopen en dat is erg leuk. Normaal loop ik altijd om "bloed"heen.
Er gaat een flinke tas met feelgood heen en weer tussen allerlei nichtjes en hun buurvrouwen. Ben benieuwd of er nog wat meer bij zit komende week. De rest van de boeken gaat natuurlijk op mijn lijstje. Waar zouden we zijn zonder jouw heerlijke recenties! Gezellig weekend.