zondag 18 september 2022

Zondag - regendag

 




Het labeltje aan mijn theezakje was vandaag wel heel toepasselijk:
Hoe ziet je ideale zondag eruit? 

Mijn ideale zondag bestaat uit een ochtend bezig zijn
in het atelier, muziekje aan, kat erbij....


Julia heeft een nieuw bed: de wasmand met restjes.
Goed voor een hele ochtend spinnen en slapen. 



Daarna lekker lezen met een breiwerkje erbij

Dit project  is nog van vorige winter.
Toen was ik van plan nu eens eindelijk te leren sokken breien.

Helaas werd mijn moeder ziek en verdween. het in een
lade. Bovendien snapte ik toen niet hoe ik verder moest.

Vanochtend besloot ik door te zetten. 
Het "probleem" van vorig jaar was helemaal geen probleem
en nu ben ik voorbij de hiel en gaat het als een trein. 


Afgelopen week las ik deze drie boeken.

De kleine patisserie in Parijs - Julie Caplin is zó'n leuk verhaal!
Nina, (uit een gezin van vijf kinderen waarvan zij de jongste is 
en ook nog het enigste meisje) 
wil ontsnappen aan haar bemoeizuchtige familie.
Ze vertrekt naar Parijs om haar voormalige vriendje 
uit een moeilijke situatiete helpen. 
Luchtig, gezellig en heerlijk onderwerp: 
een bakcursus begeleiden. 

Julia Caplin schreef eerder 
Gezellige boeken!

is het vierde verhaal in de 
serie over Valerie Lane
Volgend jaar verschijnen er nog twee delen. 

In elk boek maak je kennis met één van de vrouwen, 
die een winkeltje hebben in Valerie Lane 
een klein, bijna verborgen straatje in Oxford. 
Niet  moeilijk te lezen, gezellige verhalen. 

En ook het derde verhaal over Madame le Commissaire 
leest heerlijk weg.
onderzoekt Isabelle  de zelfmoord van de politiechef,  
waar ze het al een paar keer
mee aan de stok had. 

En van de boeken op de eerste foto heb ik er ook al eentje uit:
Vluchtig Verlangen - Donna Leon.
Ik heb een zwak voor commissario Brunetti en Venetië.
Ooit een keer rondgedwaald door die stad 
dan sluiten de boeken van Donna Leon mooi op
die herinneringen aan.


2 opmerkingen:

miekequilt zei

Sokken breien, daar was ik ook aan begonnen, maar ik besloot dat het niet mijn hobby is. Dus ik vind het heel knap dat het jou wel lukt.
Heerlijk hè, zo’n stapel fijne boeken.

Elizabeth zei

Oh... 3 boeken in één week! Hoe krijg je dat voor elkaar...
Het was gisteren wel weer om binnen bezig te zijn, brrrr... En wat moest ik lachen om die foto van Julia; geef ze eens ongelijk! Onze katten zoeken nu binnen ook warme plekjes op. Het liefst op de stoel waar je net zat.
Die sokken komen vast nog wel af! Ik vind het wel aardig om sokken te breien, maar na een drietal vond ik het ook weer genoeg.