woensdag 28 september 2022

Blessure opvangen

 


Hieperdepiep hoera: 
ik heb mijn eerste paar sokken af! 
Streepjes zijn gelijk, ze passen prima.

Niet zo moeilijk als ik dacht.
In de bieb vond ik van een boek van  Kerstin Balke
vol met prachtige sokpatronen.





Vandaar dat er een tweede setje op de pennen staat.
Een gekregen patroon, ziet er goed uit.
Lekker wollig garen, heerlijk voor de komende winter.
Ondanks mijn schouderblessure (nee, hoor komt
niet van het breien!) lukt het prima.



Gelukkig viel het nieuwe nummer van Vezel in de bus.
Dat is iets waar ik me elk kwartaal op verheug.
Ook deze keer veel interessants om te lezen.




Het artikel van Mathilde Jongbloed spreekt mij erg aan.
Ze vertelt over haar tasjes, geïnspireerd door de “ folkbags” van Jutta Poika 
uit Finland. Kleine tasje, die Finse vrouwen vroeger bij zich hadden.
De combinatie van haken/breien met een mooi stofje
 vind ik intrigerend.
Wat een leuke dingen kun je daar mee maken!



Omdat de schouder toch wel vervelend was, ging ik lekker lezen.
Een huis aan de rivier - Liz Fenwick is een prachtig boek.
Ze heeft al verschillende boeken geschreven, die allemaal in Cornwall
spelen. Elk boek een juweeltje. 
Dit boek gaat over Thea, pas gescheiden. Ze heeft zonder bezichtiging
een vervallen huisje aan de rivier de Tamar gekocht. 
Terwijl ze zich op het herstel van huis en tuin stort, ontdekt ze een kistje
met brieven. Hoe meer ze te weten komt over de brieven, hoe meer blijkt,
dat het huis ook te maken heeft met haar eigen verleden. 

Bij de Flow zit deze keer een boekje om aantekeningen over
gelezen boeken te noteren. 
Naast titel en inhoud is het ook de bedoeling de openingszin
te noteren. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan, hoe belangrijk die is. 
Maar dat is het wel, het geeft de doorslag of je wel of niet verder gaat. 

De openingszin van dit boek is:
"Het was het begin van haar nieuwe leven en Thea stond in haar eentje in het donker te huiveren in de mist. "
Ik schoof een kussentje onder de pijnlijke arm en ging er lekker voor zitten....

De andere boeken van Liz Fenwick vind je in mijn boekenlijst bovenaan het blog.



5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat een leuke sokken heb je gemaakt; de kleuren zijn zo vrolijk. En je hebt de smaak meteen te pakken zeg...
Ja, dat boek past wel bij je. Wat een mogelijkheden zijn er als je technieken durft te combineren.

Elizabeth zei

Oeps, hij was al weg.. Nog beterschap gewenst met je schouder hoor!

conny's quilts en creaties zei

Mooie sokken. Ik vond dat artikel in vezel ook al zo leuk, heb meteen een tasje gemaakt. Heerlijk inspirerend blad idd

miekequilt zei

Wat een leuke sokken. O, ik moet me er toch eens over buigen want zelfgebreide sokken zitten heerlijk.
Dat tasje vind ik enig, bij Conny zag ik het ook staan.
Sterkte met je schouder!!

Raquel Loio zei

Hi! I like the color contrast of the socks. And, they must be warm. Hugs, Raquel