donderdag 13 oktober 2022

Weer enthousiast bezig



De fysiotherapeut heeft goed werk gedaan -
de beknelde zenuw in mijn schouder is tot rust gekomen.
Letten op een goede werkhouding en werkjes afwisselen helpt.


Na de vrolijk gestreepte sokjes ga ik verder,
want je moet toch wel wat ervaring opbouwen.


Als Harry Potterfan spreekt het volgende patroon me aan: 
Hermelien is één van de hoofdpersonen uit de serie,
een praktisch meisje...
Het patroontje is goed te zien in dit zachtgele garen.



Het borduurwerk aan dit zakje schiet niet zo op.
De stof van het oude zakje is heel dicht geweven
en dan al die lagen daar weer overheen,
het werkt niet prettig. 

Ga ik verder of geef ik op?
Het kan ook nog op een andere ondergrond misschien?
Ga ik over nadenken...


Ik heb intussen mijn voorraadje Pastoe restanten te voorschijn gehaald.
Eens kijken of daar iets iets valt te combineren.



Allerlei restjes erbij: gezocht: bewerkte tyvek en zelfgemaakte kralen




andere ondergrond?
doen we!


Ik vond mijn aantekeningen over het bewerken van tyvek weer terug.
Heel simpel: beschilderen met wat je hebt aan verf
en dan strijken (wel tussen/onder bakpapier).
En genieten van het effect....



Julia heeft besloten er een pyamadagje van te maken.
Ik ga lekker verder met het aaien en strijken van mooie lapjes.



 

2 opmerkingen:

miekequilt zei

De sokken vind ik prachtig. Ik ga er toch weer eens mee beginnen. Ik snap de schouderproblemen, zit er nu zelf mee. En dat je nu weer pijnvrij bent is heerlijk, de inspiratie komt weer helemaal vrij. De collage vind ik echt geweldig leuk, wat ben je toch creatief en inspirerend.
Het blad Vezel heb ik ook besteld, ga eens nadenken om ook zo’n leuk tasje te maken.
Sterkte met de schouder

Elizabeth zei

Fijn dat de fysio geholpen heeft! En nu maar niet te hard van stapel gaan met die mooie nieuwe sokken, want mijn ervaring is wel dat breien een aanslag op je schouders doet.
Prachtige lapjes en kleurtjes liggen er weer bij elkaar. Misschien kun je met textiellijm vastplakken op dat stugge lapje, nadat je het versierd hebt. Of zeg ik nu iets raars?
Ik heb trouwens een nieuw blog, want op het oude kwamen de berichten niet meer in de leeslijst. Te vol waarschijnlijk. Welkom op busybessy2.blogspot.com