dinsdag 18 oktober 2022

Nieuwe poging…



Natuurlijk geef ik niet niet zomaar op. 

Er is een eenvoudige oplossing: 
niet door alle lagen heen willen naaien,
maar per laagje borduren.

Die onderste laag, die langwerpige reepjes,
 zit van zichzelf 
op een stevige ondergrond. Het was ooit een strook
met staaltjes gordijnstof.

Nu ben ik eerst bezig de snippetstrook met alle quiltstofjes
op die ondergrond vast te borduren. 

Als dat naar mijn zin is, zet ik die staaltjesstrook op
het oude textielzakje vast. 
Dan hoef ik die baan alleen maar vast te naaien.
En die rand onder de knoopjes kan ik wel aan:
de vingerhoed ligt klaar!



Het nieuwe project is ook veelbelovend:
in dat doosje zit allerlei zijde" afval", mooie paaseitjesverpakking
en stukjes tyvek.
Het grootste stuk tyvek kan wel doorgaan voor een boom.
Eens kijken, hoe dat vastgezet kan worden...
En diezelfgemaakte kralen komen ook wel van pas.

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik vind je eerste werk gewoonweg prachtig worden. Je hebt veel doorzettingsvermogen hoor. En dat tweede werk wordt vast ook weer leuk. Heerlijk om weer aan de slag te kunnen.

Elizabeth zei

Mooi hoe alle bewaarde spulletjes uiteindelijk een unieke bestemming krijgen!