zondag 28 augustus 2022

Het komt op je ogen aan




Beetje rekenen leert me, dat ik al 50 jaar lenzen draag.
Altijd heel tevreden mee, maar
afgelopen jaar kreeg ik geïrriteerde ogen, een lens
zomaar kapot in zijn vakje en afgelopen week
kreeg ik de ene lens maar niet goed op z'n plekje.

Best vervelend om met éen huiloog boodschappen te doen.
De rest van de dag maar uit, morgen weer proberen.

Helaas werd het niet beter en maandag was ik er klaar mee. 
Er lag tenslotte nog een bril voor noodgevallen,
dan zet ik die maar op.





Past precies bij het werkstukje



Maar toch die overschakeling van lenzen naar bril kost je een paar
dagen. Je ogen moeten er echt aan wennen.
Ik bleek n.l. ineens niet een aanrecht, maar een aanscheef te hebben.
Wát een raar gevoel; de tafel liep af en mijn voeten waren ineens
best ver weg.

Nu hindert dat niet zo - komt snel weer goed -
maar woensdag was al de dag dat Action Man zich kon
melden voor een staar operatie.
Die kon echt niet zelf naar huis rijden.

Gelukkig was ik woensdag al tamelijk goed gewend aan de bril.
Goed in de verte kijken, opletten bij afstapjes. 

Gewapend met bovengenoemd werkstukje
zocht ik een plekje in het koffiegedeelte van het ziekenhuis in Sneek.

De tijd vloog om met borduren, koffie en een praatje
met een Bolswarder mevrouw, die ook geholpen was aan staar.
De woensdag is gereserveerd voor staar operaties hoorde ik.
Ze waren al om 7 uur begonnen.

Tussendoor goed in de verte kijken om te oefenen.

Gelukkig geen enkel probleem om naar huis te rijden.
De lenzen zitten voorlopig een tijdje opgeborgen.




2 opmerkingen:

miekequilt zei

Oei, dat kwam even ongelegen uit. Gelukkig dat je je bril nog had. Ik hoop dat de operatie goed verlopen is.
Leuk werkje weer, mooie kleuren en het garen is er perfect bij.

miekequilt zei

Het lijkt trouwens wel een brillenhoesje te worden.