dinsdag 4 juli 2023

Feestelijke variatie


We hadden zaterdag een feestje:
Julia is 11 jaar geworden.


Ze wilde een nachtfeest met vriendjes Pier en Jack,
maar muziek hoefde niet.
Lekker buiten blijven, de hele nacht en dan 
beestjes kijken!
Wij hielden het tot een uur of elf vol
en gingen daarna op bed.
"Niet over de schutting klimmen!"
"Neehee..."

Er stond een bakje extra lekkere brokjes klaar,
voor het hongerige gevoel.

Het was heel geslaagd, ze kwam pas om 5 uur
langs het bed om zich te melden.
Dat was vroeger ook de tijd, dat de kinderen
thuis kwamen....
Zondag moest ze een beetje bijkomen en
lag de hele morgen te dutten in het atelier. 


Het mandje raakt al aardig vol,
tijd om eens te tellen hoeveel er al zijn.



Terwijl de Tour over het scherm raast
geniet ik van al die vrolijke zeshoekjes.


564!

Intussen is er ook wat piepschuim aangeleverd.
Als er 600 zijn, ga ik uitleggen en
kijken of er een colorwash van gemaakt kan worden.

Ik vind het prettig verschillende dingen tegelijk te doen.
Dus - er ontstaat ook weer een boekje.


Dit is een papieren boekje in wording


Het bijzondere doosje krijgt een boekje 
van stofjes en slow stitiching.


En dit papieren boekje past precies in de
omslag van een oud boek. 







 

4 opmerkingen:

Anny zei

Besmettelijk he? Die hexjes van Kate. Weet je nog in 2000: iedereen was bezig met een milleniumquilt van hexjes. Meestal een beetje watercolor effect en liefst allemaal verschillende stofjes! Bij mij liggen ze nog allemaal in een mooi doosje.
O, vergeet ik helemaal Julia te feliciteren. Zo te horen was het een ruig feest.
Ik hoop dat de zolder inmiddels is afgekoeld! Het wordt weer warm als we het weerbericht mogen geloven. Fijne dag. Speciale groetjes voor Julia van Puck en Keesje.

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuke hexjes, wil je ze dan ook niet steeds even uitleggen om al te zien welk effect dat geeft? Mooi boekje maak je. Grappig hoe je het kattenfeest beschreef. t zette me even op t verkeerde been....

Elizabeth zei

Die Julia... gefeliciteerd hoor. Fijn dat de oudjes geen muziek wilde hebben; het kan zonder ook leuk wezen.
Wat heb jij veel hexjes gemaakt, ongelooflijk! Daar neem ik mijn petje voor af, want ik ben dat nu juist heel snel zat. Handig om straks alles op piepschuim te prikken!
Alhoewel het zo gesorteerd in je mandje ook een prachtig gezicht is...
Mooi boekje in wording...

miekequilt zei

Gefeliciteerd met Julia.
Wat heb je heerlijk veel hexjes, ik herken de verslaving helemaal. Ik ben ook benieuwd naar je piepschuim. Je laat ons vast wel weten hoe je het geregeld hebt.
En dan de boekjes: supermooi weer. Leuk om in een oude kaft te doen. Ga je die nog versieren?