maandag 31 juli 2023

Regenachtig weekeinde met nog een Affo

 


De agapanthus bloemen staan er geweldig bij.
In de koude periode, toen het voorjaar maar niet opschoot,
zag je alleen bladeren.

Ik dacht, dat er dit jaar geen bloemen kwamen..
Maar ineens, toen de koude nachten voorbij waren,
schoten de stengels omhoog. 


Zo zag het er in april uit, Julia vond het heerlijk liggen.



En natuurlijk volgen we het nieuws over dat schip met 
brandende auto's.
Vlák boven Ameland, toen bij Terschelling en nu
kon men aan boord om verbindingslijnen over te brengen. 
Het wordt nu, heel voorzichtig, naar een veiliger plek versleept. 
Action Man keek op FlightRadar, waar je vliegtuigen kunt volgen.
Dit is het beeld van de vlucht van het Kustvaartvliegtuig, wat de bezigheden
begeleidt. Het is een enorme operatie en allemaal omdat
 die enorme schepen, vlak boven de eilanden langs willen
varen om geld te besparen.


Dit boekje was oorspronkelijk bedoeld om in het
bijzondere bruine doosje te gaan.
Maar het had een eigen wil en groeide
steeds verder uit. 




Voor de omslag heb ik de kaft van een oud boek gebruikt 
en vanwege de dikte een creatieve oplossing om er een 
nieuwe rug voor te maken. Gelukkig vond ik 
daar die oude kanten kleedjes voor.



tot slot nog een boekentip:


Vijf verhalen over verschillende mensen, die in de bibliotheek van 
het Community House in hun buurt terecht komen.
Ze krijgen van mevrouw Komachi, de bibliothecaresse, advies over boeken, 
die ze zoeken. Mét een steeds een extra boek (en een vilten bonus)
waarvan zij denkt, dat die persoon nodig heeft. 
Van elke bezoeker lezen we de beschrijving van de bibliothecaresse
en hun reactie op haar en dit extra boek. 
Haar adviezen geven de leners een zetje om hun leven te veranderen.

Wat gebeurt er, als er iemand wérkelijk naar je luistert?
Wat ik er mooi aan vind is, dat je de Japanse cultuur voelt in de verhalen
en ook de aandacht die mevrouw Komachi voor haar klanten heeft.
Fijngevoelig, dat is de beste omschrijving.




3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Julia past niet meer in de plantenbak, want de Agapanthus bloeit uitbundig. Maar haar warmte heeft natuurlijk goed gedaan hè...
Het boekje wat je vandaag laat zien, vind ik ook heel mooi. Het heeft iets 'steenachtigs'; komt door de tinten, maar ook door de afbeeldingen...

miekequilt zei

Wat een prachtig boekje. Je blijft bezig met mooie dingen. Het ziet er geweldig uit. Het boek zet ik op mijn lijstje.

Marguerite zei

Dat is lang geleden hè.
Ik ben naast mijn blog de lijst met de blogs die ik volg kwijt. Langzaam begin ik sommige weer terug te vinden