dinsdag 11 juli 2023

Boeken: lezen en maken

 


Van deze twee boeken las ik eerst
Dit boek wordt een " coming of age" roman genoemd.
Dit soort boeken beschrijft de morele en psychologische
groei van de jonge hoofdpersoon. 
En dat gebeurt hier zeker! 
Vicotoria ontmoet op een ochtend een onbekende jongen
in de hoofdstraat van haar dorp. Deze ontmoeting 
zet haar hele leven op de kop.
Het boek is bijna poëtisch geschreven en de natuur speelt
een belangrijke rol in deze liefdesgeschiedenis.
Er is veel verdriet, rouw maar ook kracht in haar leven. 

Het is een gewéldig verhaal - een verhaal om nog 
een hele tijd over na te denken.

Nu ben ik aan het andere boek begonnen
jonge Indiase vrouw, die in Parijs woont met haar gezin.





Naast lezen is het mooi werk om boekjes te máken.
Dit doosje met gat krijgt een boekje van stof en
die bijzondere knoop past precies in dat gaatje. 



Zo ligt het boekje er in. 
Nu nog een dubbelgevouwen lapje,
in afwachting van de beslissing of er bladzijdes in komen.
Of niet.



Er ligt ook al iets op de bodem,
om het spannend te houden als je het boekje er uit licht. 



Probleemgeval: een papieren boekje in de omslag van een oud boek.



Het is maar een dun gevalletje om in die brede rug te naaien.
Dus dacht ik: naai het boekje aan een takje en zet dat weer
vast aan die rug. 
Leek heel leuk, maar dan past het geheel niet binnen de omslag.
Bovendien moet ik dan die losse stukken omslag vastmaken
op dat mooie kaftje van het boekje. 

nog maar eens over nadenken....


Ik ben wél tevreden over deze eerste pagina.

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat kan een boek je in beslag nemen hè... Ik heb er niet altijd de rust voor, maar zou het meer moeten doen! Op dit moment ben ik nog bezig met Atlas van Lucinda Riley...
Enig dat doosje waar een boekje in past! Zo'n doosje maakt het lekker geheimzinnig en dat straalt je eerste pagina ook al uit...

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk lezen. Wat een mooi boekje ben je aan het maken. Misschien moet je alleen de voor en achterkaft gebruiken en ze los snijden van de rug. De rug dan van stof plakken en daar de kaften aan plakken (ik pak dan ook voorste en achterste schutblad aan de kaft)

miekequilt zei

Bedankt voor de boekentips. Wat ben je weer goed bezig. Een doosje met een boekje erin, hoe verzin je het. En dan maak je er ook echt een kunstwerkje van. De tip van Conny is een goede!

Anny zei

Wat heb ik vaak met een van de boeken in mijn handen gestaan en getwijfeld> Maaar nu gaat hij op het befaamde lijstje. Fantastisch boekje weer!