woensdag 31 mei 2023

Pinksterweekeinde

 




Het was een heel geslaagd Pinksterweekend: er zijn veel activiteiten in de aanloop naar de Fiets11stedentocht. Vrijdagavond sloepentocht om en door het centrum van de stad. Langs de kant staan artiesten, zangers en bands, die zorgen voor een geweldige sfeer.

Zaterdag is de dag voor de Mini-11stedentocht - speciaal voor kinderen met hun ouders of begeleiders. Heerlijk zonnig weer, de wind viel mee.

Zondagmorgen even kijken bij de pop-up camping op de sportvelden. Al gezellig gevuld, er waren nog kaarten in de aanbieding. Dat is altijd voor de “ late” startmomenten. Iedereen wil graag zo vroeg mogelijk vertrekken! ‘s Middags stak de wind al weer op.


We gaan elk jaar even kijken bij de start en lopen langs de hekken met de fietsers mee door het centrum.

Hier en daar een praatje, je verbazen over de gestroomlijnde manier waarop de groepen van 500 fietsers op weg gestuurd worden, en  daarna tevreden naar huis voor een bakje koffie.

Het is een topdag geweest met weinig uitvallers of ongelukken. De wind zorgde er  ‘s middags wel voor dat de fietsers later binnen kwamen. De tocht van vorig jaar was afzien geweest, nu genoot iedereen volop.

Intussen was ik lekker bezig met mijn zeshoekjes en het borduurwerkje.


Kat aan de kant gepraat..


Dit is echt een zomerwerkje, nog geen idee welke kant het op gaat.


Een oud servet en een handvol staaltjes


en wat er verder uit bakjes en doosjes te voorschijn komt.


3 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik las op diverse blogs over de fietstocht. Leuk dat dat georganiseerd wordt.
Die mand met hexjes vind ik geweldig, wat een heerlijke stapel heb je al gemaakt.
En het borduurwerk is natuurlijk weer helemaal super.

conny's quilts en creaties zei

Haha, die kat! Prachtig hoor al die kleurige hexjes. Mooi voor een scrapquilt. Mooie collage op t oude servet.

Anny zei

Ik zag een stukje op Omroep Friesland. Zo gezellig. Volgens mij waaide het wel stevig. Mooi werk!