donderdag 18 mei 2023

Merkwaardig - borduren

 


Gisteren waren we in Burgum, waar één van de leden
van onze quiltgroep woont.
Na de Show & Tell gingen we met elkaar naar de 
bibliotheek om de Jubilieumtentoonstelling
van Merkwaardig te bekijken.


Een installatie met woorden
in allerlei lettertypes, geborduurd door leden van Merkwaardig.


foto's met borduursteken als aanvulling
het ging over Poolexpedities en
het effect van de klimaatverandering.





Twee merklappen gemaakt olv Afke Wullink
Klik op de foto's om ze beter te bekijken.
Heel persoonlijk, heel creatief ingedeeld en prachtig stekengebruik. 

Een merklap in de vorm van "het perfecte vierkant". 

dat takje er doorheen vind ik schitterend gevonden.

Er is heel veel te zien, als je de kans krijgt moet je echt gaan kijken.

De tentoonstelling verhuisd binnenkort naar IJmuiden en daarna verder naar 

Breda en Apeldoorn.

Er worden op elke locatie workshops georganiseerd, 

hier werd een bloem gemaakt in vrij borduurwerk.

Helaas geen foto van, want natuurlijk meteen aan de praat geraakt.

Eén. opmerking blijft me bij: waar zijn de borduursters? 

er zijn haak- en breiclubjes, maar hoe vindt ik andere borduursters?



Jammer, dat ik mijn eigen werk in de auto had gelaten!

Dit is weer een kaartje - het borduurwerk zit op geschept papier,

zodat het netjes afgewerkt is. 



De laatste twee zijn nog " work in progres"....

En o ja, ook nog het laatste deel van de Zeven Zussen gelezen!



1 opmerking:

miekequilt zei

Dat lijkt me een mooie tentoonstelling. Ik ga eens kijken waar hij in IJmuiden is. Daar kom ik nog wel eens en dan is dit leuk om te bezoeken.
Je eigen werk vind ik prachtig. Zo heerlijk creatief bezig geweest. Kun je niet via Merkwaardig kijken of er groepjes borduursters zijn?